×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید بیش از ۳۵ تن گیاه دارویی در سال در سیرجان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی این شهرستان در حال حاضر ۶۵ هکتار و میزان تولید ۳۵ تن می باشد و گیاهان دارویی کاشته شده در این شهرستان گل گاوزبان، اسطوخودوس، بابونه آلمانی، مرزنجوش، آویشن، زوفا، پنیرک، آنغوزه، خار مریم و … می باشد.

محمود آبادی با بیان اینکه گیاهان دارویی از نظر نیاز آبی جزو گیاهان کم نیاز بوده و به میزان آب کمتری نیاز دارند، افزود: با توجه به رویکرد جامعه به مصرف گیاهان دارویی به خاطر عوارض بسیار کمتری که نسبت به داروهای شیمیایی دارند، سرانه مصرف این گیاهان افزایش پیدا کرده و در نتیجه فروش و درآمدزایی آن نیز بیشتر شده است و درآمد قابل توجهی برای تولید کنندگان در پی داشته است.

محمود آبادی خاطرنشان کرد: همچنین جهت حمایت کشاورزان با برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی، تهیه بروشور و دستور العمل های فنی و ارائه توصیه های لازم به کشاورزان نسبت به ترغیب و تشویق کشاورزان به کشت و تولید گیاهان دارویی اقدامات لازم انجام شده است.

وی اظهار داشت: علیرغم استقبال مردم از مصرف گیاهان دارویی ولی متأسفانه در سال های اخیر افزایش قیمت نهاده های کشاورزی از جمله بذور گیاهان دارویی، کافی نبودن میزان تسهیلات اختصاص داده شده جهت کشت گیاهان دارویی، وجود موانع بانکی بر سر راه جذب تسهیلات، رکودهای اقتصادی و متضرر شدن اقتصاد بخاطر بیماری کرونا از جمله دلائلی هستند که سبب کاهش اقبال کشاورزان از پرورش این گیاهان با ارزش شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان در پایان ابراز داشت: با ایجاد مزارع نمایشی و پایلوت، تلاش برای تخصیص اعتبارات و تسهیلات کم بهره ­ی بلند مدت از جمله برنامه های این مدیریت جهت توسعه کشت گیاهان دارویی می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.