×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از خوردن شلغم غافل نشوید!

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، با اشاره به طبع گرم و تر شلغم: خواص شلغم آنقدر زیاد است که می توان آن را جزو گروه صیفی جات درمانی قرار داد.

کارشناس ارشد گیاهان دارویی در تشریح برخی از خواص شلغم گفت: شلغم مقوی دستگاه گوارش است و روند درمان بیماری های معده و روده را بهبود می‌بخشد.

وی به تاثیرات شلغم برای بهبود حافظه اشاره کرد و افزود: افرادی که حافظه ضعیف دارند حتما باید شلغم مصرف کنند، چرا که ثابت شده شلغم حافظه را تقویت می کند.

ناصری افزود: شلغم به علت داشتن ویتامین B1 درمان موثری برای کم خونی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: مصرف شلغم برای رشد و نمو استخوان ها مفید است، بنابراین زنان باردار و شیرده و بچه های در سنین رشد حتما باید از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آب شلغم تازه همراه عسل اشتهاآور است و مصرف آن قند خون را پائین می آورد. همچنین نوشیدن آن برای درمان جوش صورت مفید است.

ناصری خاطرنشان کرد: شغلم پوره شده و اضافه شده در غذاهای بیماران یا کسانی که جراحی داشته اند نیز بسیار به روند درمان و بهبود ضعف بدنی آنها کمک خواهد بود.

ناصری با اشاره به تاثیرات شلغم پخته در درمان سرفه گفت: افراد برای درمان گلودرد می توانند آب پخته این گیاه را قرقره کنند.

ناصری به تاثیرات شلغم در درمان کم کاری غده تیروئید هم اشاره کرد وافزود: افرادی که غده تیروئیدشان کم ترشح می کند باید حتما شلغم بخورند، زیرا شلغم بعلت داشتن یُد فراوان ترشحات غده تیروئید را تنظیم می کند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی از شلغم به عنوان مهمترین گیاه ضدسرطان یاد کرد و افزود: مصرف شلغم حتی گسترش سرطان را متوقف می کند.

وی به تاثیرات این گیاه در درمان بسیاری بیماری های پوستی هم اشاره کرد و افزود: مصرف شلغم در درمان انواع کهیر، اگزما و قارچ های پوستی موثر است.

ناصری افزود: شلغم پخته شده و میکس شده با کمی نشاسته و عسل بهترین دارو برای برونشیت است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در ادامه مصرف شلغم را در پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های تنفسی موثر دانست و افزود: توصیه می شود افراد در فصل زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های تنفسی حداقل چند بار در هفته شلغم مصرف کنند.

وی افزود: شلغم پخته بهترین صبحانه است، چرا که بدن را تمیز کرده و مواد سمی را از بدن خارج می سازد، همچنین افراد می توانند از شلغم رنده شده در تمامی سالاد ها، سوپ ها و حتی آش‌ها استفاده کنند.

ناصری یادآور شد: ترکیب شغلم خالی شده و پر شده با عسل و دارچین و قرار دادن آن به مدت ۲۴ ساعت روی بخاری یا سماور و صرف آن قبل از صبحانه می‌تواند یکی از بهترین راه های پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزاهای این فصل و تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران خاص باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.