×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دمنوش پنج گیاه موثر در درمان و پیشگیری از کرونا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر علی شکوری گنجوی در خصوص این ترکیب گیاهی اظهار کرد: با دم کردن مقدار برابری از آویشن، مریم گلی، شیرین بیان، زوفا و زنجبیل می‌توان دمنوش پنج گیاه را تهیه کرد که ضمن تامین حرارت بدن، بلغم عفونی شده را از بدن خارج و از سوی دیگر مشکلات و عوارض بیماری ویروسی را نیز دفع کند.

وی در تشریح راه‌ های تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با عفونت‌ های ویروسی نیز گفت: بیماری‌های ویروسی از جمله سرماخوردگی از لحاظ طب سنتی در گروه بیماری‌ های سرد دسته‌ بندی می‌شوند که بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها، بدن به سمت سردی، گاه بلغم و گاه سودا می‌رود.

وی در رابطه با ویروس کرونا نیز بیان کرد: کرونا، ویروسی است که بدن را به سمت بلغم برده و عفونت ناشی از آن یک عفونت بلغمی (بلغم عفونت زده) است و دلیل سفید دیده شدن قسمتی از ریه‌ی بیماران کرونایی در سی تی اسکن‌ نیز همین علت است که مصرف آویشن، باعث تکه تکه شدن این قسمت‌ های سفید رنگ شده و اتصال و ارتباط ویروس‌ها را قطع می‌کند.

شکوری با بیان اینکه برای درمان بیماران کرونایی باید دمای بدن را افزایش دهیم تا از سردی بدن نجات یابد، خاطرنشان کرد: گیاهان زیادی برای درمان و پیشگیری از سردی بدن شناسایی شده‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به پونه، پولکی، آویشن، کاکوتی، نعناع فلفلی و … اشاره کرد.

وی با اشاره به انجام تحقیقاتی در داخل و خارج کشور بر روی گیاه «مریم گلی» در راستای درمان بیماری‌ های ویروسی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا از این گیاه برای درمان بیماری‌ ویروسی ایدز استفاده می‌شد و با توجه به اینکه کرونا نیز نوعی بیماری ویروسی است، از گیاه مریم گلی در درمان آن نیز استفاده می‌شود که نتایج خوبی در این زمینه به دست آمده است.

وی متذکر شد: پزشکان طب سنتی گاهی به اشتباه گیاه دیگری را به جای مریم گلی معرفی می‌کنند در حالیکه نام علمی این گیاه،« salvia » است که در درمان بیماری‌ های ویروسی فوق العاده موثر بوده و در درمان ویروس کرونا نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

این متخصص گیاهان دارویی با اشاره به تاثیر گیاه «شیرین بیان» در درمان کرونا خاطرنشان کرد: کرونا نوعی ویروس دارای پوشش پروتئینی بوده و به همین خاطر داروهای بسیاری بر روی آن تاثیر نمی‌گذارد اما بر اساس مقالات و منابع معتبر در سایت‌های داخلی و خارجی، شیرین بیان می‌تواند پوشش ویروس را شکسته و آن را از بین ببرد.

وی در خصوص گیاه زنجبیل نیز تاکید کرد: زنجبیل باعث نابودی ویروس می‌شود ‌زیرا مصرف آن ضمن افزایش گرمای بدن، سردی آن را نیز می‌گیرد؛ هم‌چنین گیاه زوفا نیز به عنوان آنتی بیوتیک عمل کرده و عاملی موثر در رفع مشکل تنگی نفس است.

شکوری در پایان افزود: بر اساس خاصیت‌ موثر گیاهان گفته شده می‌توان یک ترکیب و مخلوطی از آن‌ها را تحت عنوان دمنوش درست کرد که تاثیر بسیار خوبی در درمان کرونا دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.