×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید سیرسیاه برای اولین در سمنان

سیرسیاه

 

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل ار ایرنا، ژاله منصوری ابراز داشت: سیر سیاه طی فرایند ۳۰ تا ۴۰ روزه بر اثر عمل تخمیر سیر در دستگاه‌ های صنعتی تولید می‌شود و اکنون در برخی استان‌های همجوار مانند تهران و داخل استان سمنان مشتری دارد.

وی ادامه داد: سیر سیاه در طب آسیای شرقی و در کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و چین طرفداران زیادی دارد و تعاونی امید دامن کوه دامغان با ورود به عرصه تولید سیر سیاه توانسته است بازار خوبی پیدا کند و توسعه خط تولید سیر سیاه در دستور کار این تعاونی قرار دارد.

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان بیان کرد: ظرفیت دستگاه تولید سیر سیاه در این تعاونی تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم محصول در یک دوره ۳۰ تا ۴۰ روزه است.

منصوری تصریح کرد: این تعاونی با تمرکز بر تولید سیر سیاه برای ۱۸ خانم اشتغالزایی کرده است که از این تعداد اشتغال هفت فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۱۱ فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی یادآور شد: سیر سیاه در واقع سیر عمل آوری شده ۱۰ ساله بدون سرکه است و بوی بدی ندارد و خاصیت آن ۱۰ برابر سیر است و می‌توان در دمای منزل داخل پلاستیک یا شیشه به مدت طولانی نگه داشت.

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان خاطر نشان کرد: سیر به عنوان مواد اولیه تهیه سیر سیاه از استان همدان تهیه می‌شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان تصریح کرد: سیر سیاه مزه شیرین، بافت نرم و خواص درمانی زیادی دارد و در کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، کاهش استرس، درمان بیماری‌های تنفسی و آسم، درمان بیماری‌های کلیوی و ورم‌های مفصلی موثر است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.