×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توصیه‌هایی از نگاه طب ایرانی برای پشت سر گذاشتن کووید۱۹

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مریم نواب‌ زاده با اشاره به مشکلات شایع کرونا، اظهار کرد: توصیه‌هایی از نگاه طب ایرانی برای پشت سر گذاشتن این بیماری وجود دارد تا این بیماری را که به هیولایی تبدیل شده، پشت سر بگذاریم.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه وجود بیماری زمینه‌ای که ایجادکننده ضعف سیستم ایمنی است، از موارد تشدید کننده کروناست، ادامه داد: سالمندان، اطفال، افرادی که دارای بیماری‌هایی چون دیابت و فشار خون هستند بیشتر در معرض ابتلا هستند.

نواب‌زاده با بیان اینکه طب سنتی ایران طب غنی و برخاسته از دانش است، اظهار کرد: بیماری کرونا، اصلی ترین دستگاهی که درگیر می‌کند دستگاه تنفس و ریه است و بکارگیری تدابیر طب ایرانی می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه طبیعت بدن باید قوی باشد تا اگر درگیر شدیم آسیب زیادی نبینیم، افزود: لازم است اگر علائمی شبیه علائم کرونا دارید آن را کرونا فرض کرده و قرنطینه باشید.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه افراد باید خود را گرم نگه دارند، تصریح کرد: دمای خانه زیاد نباید بالا رود، اما در شب هنگام بهتر است پاها و پیشانی گرم باشد.

نواب‌زاده با بیان اینکه افراد باید خوراک خود را رعایت کنند، افزود: بحث مهم در تقویت سیستم ایمنی خواب است که باید به اندازه کافی است.

وی با بیان اینکه خواب روز باعث ایجاد ترشحات پشت حلقی شده و خطر ابتلا را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: دو ساعت قبل از نیمه شب بهترین زمان خوابیدن است.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه ورزش و فعالیت‌های بدنی بسیار موثر بوده و هرچه هوا سردتر شود نیاز به ورزش برای بدن بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: اصلاح هوا و دوری از هوای آلوده، عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد، استفاده از ماسک دولایه در اجتماعات ضروری و ایجاد تهویه هوا در هوای راکد و بسته نیز از دیگر توصیه‌هاست.

نواب‌زاده با تاکید بر تنفس طبی به معنای دم عمیق و بازدم آهسته، افزود: استفاده از برخی بخارات نیز می‌تواند بسیار موثر در تقویت طبیعت بدن باشد.

وی با تاکید بر کاهش استرس، داشتن روحیه قوی و دود کردن اسپند، کندر و دانه گشنیز برای ضدعفونی کردن هوا، تصریح کرد: دود مرکبات در محیط باعث بهبود اکسیژن رسانی خواهد شد.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با اشاره به اینکه قلب و مغز باید قوی باشد تا بتواند مقابله کند ، تصریح کرد: بوییدن پیاز و سیر و جوشاندن پوست نارنج و مرکبات نیز در بهبود تنفس موثر بوده است.

نواب‌زاده با بیان اینکه استفاده از داروهای گیاهی نباید طولانی و زیاد باشد، افزود: دمنوش به و سیب و به لیمو بسیار موثر در بهبود این بیماری است، در هنگام این بیماری باید مقدار غذا را کاهش دهند، طب سنتی بر کم خوردن غذا تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه بی اشتهایی یکی از راهکارهای دفاعی بدن است و در این موارد باید مصرف مایعات بیشتر شود، افزود: مصرف گرمی جات از جمله زنجبیل زیاد حتی در مواردی باعث ایجاد سنگ صفرا و عارضه‌هایی مشابه می‌شود.

نواتب زاده با تاکید بر پرهیز از مصرف آب سرد و مایعات سرد، تصریح کرد: استفاده از خاکشیر و میوه‌های پخته و خشک شده، آلو بخارا و انجیر، آش سبزیجات و غذاهای ساده و زود هضم نیز توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف غذاهای فرآوری شده خوب نیست، افزود: مصرف کدو حلوایی، هویج و کلم و کرفس به صورت پخته نیز توصیه می‌شود.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه استفاده از پوره عناب و سیب برای سرفه‌های خشک مفید است، اظهار کرد: مکیدن نبات می‌تواند تسکین دهنده سرفه باشد و مصرف شیرینی جات در ایام ابتلا توصیه نمی‌شود.

نواب زاده با بیان اینکه دمنوش ختمی، دمنوش آویشن و دمنوش عناب برای درمان سرفه‌های شدید مفید است، ادامه داد: روغن مالی ناحیه حلق با روغن بادام و ماساژ و روغن مالی کف پا و بادکش گذاری برای بهبود دردهای عضلانی نیز موثر است.

وی با بیان اینکه درد و کوفتگی بدن یکی از عارضه‌هاست که دمنوش بابونه یکی از راهکارهای کاهش درد است، افزود: شربت خنک و جوشانده بنفشه، عناب، نیلوفر، سه پستار و ختمی بسیار مفید است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.