×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اخذ مجوز نخستین شتابدهنده تخصصی گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اعلام این خبر، اظهار کرد: اولین شتاب دهنده تخصصی گیاهان دارویی و صنایع وابسته به عنوان دومین شتاب دهنده در دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای تکمیل بخش های مختلف سرای نوآوری گیاهان دارویی موفق به اخذ مجوز از معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شد.

پیام نجفی گفت: جهت بهره مندی از توان سایر شتاب دهنده های کشور و هم افزایی بیشتر جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت ایده ها با شتاب دهنده های پرسیس ژن و لاکتویژن، تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

وی خاطر نشان کرد: شتاب دهنده، در واقع مجموعه امکانات و فضایی است که استارتاپ‌ها در مرحله اول می‌توانند برای گرفتن مشاوره و راهنمایی و اجرای اولیه طرح به آن‌جا مراجعه کرده و به شبکه‌های مربوطه دسترسی پیدا کنند تا به رشد مناسب و سریع آن‌ها کمک کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اشاره به اینکه شتاب دهنده ها در واقع ایده‌های جدید را مطالعه کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: شتاب دهنده ها به ایده‌پردازان کمک می‌کنند تا بتوانند با کمک آن‌ها ایده‌های خود را به مرحله اجرا درآورند، به این صورت که در ابتدا ایده‌ها را بررسی می‌کنند و از میان آن‌ها ایده‌های برگزیده را انتخاب کرده و مورد حمایت قرار می‌دهند.

نجفی با اشاره به کمک مالی شتاب دهنده به استارتاپ ها، اضافه کرد: علاوه بر کمک مالی، شتاب‌دهنده، امکانات و حتی فضا در اختیار استارتاپ منتخب قرار می‌دهد و هم‌چنین مربیان و مشاوران حرفه‌ای نیز بر کار تیم‌ها نظارت کرده و تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، افزود: از جمله اهداف راه اندازی شتاب دهنده گیاهان دارویی و صنایع وابسته می توان به استفاده از فناوری و نوآوری در راستای بهبود کسب و کار گیاهان دارویی کشور، حل معضلات و مشکلات صنایع مختلف در حوزه گیاهان دارویی، رشد و توسعه فناوری‌های حوزه گیاهان دارویی و تجاری سازی آنها، جذب حجم سرمایه گذاری بالا در شرکت‌های نوپا و هدایت آنها به سمت استارتاپ ها، حمایت سیستماتیک و هدف دار از استارتاپ ها، توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایفای نقش موثر در راستای اقتصاد مقاومتی است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.