×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح ملی کشت «قرارداد محور» گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، به نقل از معاونت علمی و فناوری، طرح ملی کشت «قرارداد محور» گیاهان دارویی اجرایی می‌شود. در این طرح کشاورزان بر اساس قرارداد مشخص، یک محصول خاص را برای تولید کنندگان و صادر کنندگان کشت می‌کنند.

بسیاری اوقات کشاورزان بر اساس پیش بینی‌های شخصی در مورد قیمت یک محصول در سال آینده، اقدام به کشت یک محصول خاص می‌کنند. عرضه بیش از حد این محصول در فصل برداشت باعث می‌شود که کشاورز دچار ضرر شود.ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، طرح کشت «قرارداد محور» گیاهان دارویی را اجرایی می‌کند.

این طرح روی مدیریت کشت و عرضه  بهینه گیاهان دارویی تمرکز دارد. بر اساس این طرح، کشاورزان فعال در حوزه کشت گیاهان دارویی با عقد قراردادی مشخص یک محصول  خاص را برای تولید کننده یا یک صادر کننده خاص تولید می‌کنند. این طرح بر اساس نیاز بازار اجرایی می‌شود.

این طرح بر اساس استانداردهای کشت و نظر کارشناسان متخصص حوزه گیاهان دارویی، طراحی شده است. این مسئله باعث می‌شود که کشاورزان با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری فعالیت کنند و بازار مطمئنی برای محصولات آنها وجود داشته باشد. بر اساس این طرح ملی، همچنین کشاورزان اطلاعات بیشتری از بازار مصرف پیدا می‌کنند و بر اساس خواست بازار، محصول با کیفیت مورد تقاضای خریداران را کشت می‌کنند.

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارد تا با مدیریت عرضه و تقاضا در بازار گیاهان دارویی، توان تولیدی و صادراتی کشور را ارتقاء بخشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.