×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کرم رفع ترک های پوستی با عصاره گیاه آب بشقابی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، ترک‌ها یا خطوط پوستی که به آنها Stretch Marks گفته می‌شود معمولا به شکل خطوط موازی روی پوست بدن بر اثر کشیدگی پوست و به خاطر نازک شدن اپیدرم و درم پوست ظاهر می‌شود. رنگ این خطوط و شکل آنها با پوست طبیعی متفاوت است و ممکن است با لمس آثار ترک پوست احساس خارش و یا سوزش شود.

این خطوط معمولا در دوران بارداری و یا بعد از وضع حمل و یا با افزایش وزن پدید می‌آیند. ترک‌های پوستی خطرناک نیستند و معمولا با گذر زمان بر اساس سم و نوع رسیدگی به پوست ناپدید می‌شوند.

ترک‌های پوستی ضایعات پوستی هستند که بیشتر در شکم، بالای زانوها و یا ران نمایان می شوند و ایجاد این ترک‌ها در خانم‌ها بیشتر است.

به منظور رفع این ترک‌ها از سوی محققان یکی از شرکت‌های فناوری فعال در زمینه گیاهان دارویی، کرمی تولید شد که موجب تحریک تولید کلاژن و فیبروبلاست و تاثیر آنتاگونیستی در برابر کورتیکوئیدها در پوست می‌شود و در نتیجه از ایجاد استرچ مارک‌ها یا ترک‌های پوستی در حین بارداری و چاقی در روی شکم و سایر اندام‌ها جلوگیری می‌کند.

عصاره گیاه «آب‌بشقابی» ، ویتامین E و کلاژن از جمله ترکیبات این دارو به شمار می‌رود. این کرِم علاوه بر رفع خطوط و ترک‌های پوستی به عنوان برطرف کننده جای زخم نیز به کار برده می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.