×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت کِرمی با عصاره آب بشقابی برای رفع ترک های پوستی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، ترک‌ها یا خطوط پوستی که به آنها Stretch Marks گفته می‌شود، معمولاً به شکل خطوط موازی روی پوست بدن بر اثر کشیدگی پوست و به خاطر نازک شدن اپیدرم و ترک پوست ظاهر می‌شود.
رنگ این خطوط و شکل آنها با پوست طبیعی متفاوت هستند. ممکن است با لمس آثار ترک پوست احساس خارش و یا سوزش شود. این خطوط معمولاً طی دوران بارداری یا بعد از وضع حمل یا با افزایش وزن بدن پدید آیند، ترک‌های پوستی خطرناک نیستند و اغلب با گذر زمان بر اساس سن و نوع رسیدگی به پوست ناپدید می‌شوند.
ترک‌های پوستی، ضایعات پوستی هستند که بیشتر به شکل ترک پوست شکم، زانو و یا ران خانم‌ها نمایان می‌شود. روشن بودن پوست، دوران حاملگی، داشتن اضافه وزن می‌تواند از جمله عوامل به وجود آمدن این تغییرات در پوست شود.
برای رفع این ترک‌ها محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، کرمی را تولید کردند که این دارو موجب تحرک تولید کلاژن و فیبروبلاست و تأثیر آنتاگونیستی در برابرکورتیکوئیدها در پوست می‌شود و در نتیجه از ایجاد استرچمارک‌ها یا ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
ترکیبات این کرم از عصاره گیاه “آب‌بشقابی”، ویتامین E و کلاژن است و به رفع کشیدگی‌های پوستی کمک خواهد شد. این دارو همچنین برای برطرف کردن جای زخم و یا داغی زخم (Scar) کاربرد دارد.

گیاه آب‌بشقابی با نام علمی asiatica Centella از خانواده چتریان و از هزاران سال پیش در کشورهای آسیای شرقی، هندوستان، چین، اندونزی، سریلانکا و جنوب آفریقا به طور سنتی به کار می‌رفته است. در طول تاریخ از این گیاه برای درمان بیماری‌هایی مانند هپاتیت، زخم‌های معده، مشکلات مغزی، صرع، اسهال، تب و آسم استفاده می‌شده است.
امروزه درمانگرها آن را برای درمان اسکلرودرما، آرتریتپسوریازیس، اضطراب، بی‌خوابی، پایین آوردن فشار خون بالا، درمان نارسایی وریدی، تقویت حافظه، هوش و بهبود زخم‌ها تجویز می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.