×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان بردسیر و حضور در جمع کشاورزان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سطح زیر کشت گلستان‌های گل محمدی در استان کرمان بالغ بر۴۳۰۰ هکتار با تولید ۸۰۰۰ تن می باشد و شهرستان بردسیر با مساحت بالغ بر ۳۲۰۰ هکتار رتبه اول در بین شهرستان ها به خود اختصاص داده و اشتغال جهت برداشت این محصول بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر روز بوده که از اوسط اردیبهشت ماه تا اواسط تیرماه برداشت محصول ادامه دارد.

در جریان بازدید وزیر جهادکشاورزی از گلستان های گل محمدی دو نفر از کشاورزان و فرماندار بردسیر مسائل و مشکلات باغداران را بیان کردند که از جمله آنها تقاضای مساعدت در تکمیل واحدهای فرآوری گل و سایر صنایع مرتبط بود که وزیر جهاد کشاورزی آمادگی کامل برای حمایت از کسانی که بخواهند سرمایه گذاری کنند و صنایع تکمیلی راه اندازی، را اعلام کرد و گفت: اگر چنانچه افراد در این راستا نیاز به تسهیلات داشته باشند تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌دهیم و در زمینه آبرسانی و تکمیل عملیات آبرسانی اعلام آمادگی می کنیم.

براساس این گزارش، همچنین در این سفر، وزیر جهادکشاوزی از خط سوم گلاب زهرا شهرستان بردسیر بازدید کرد.

خط سوم گلاب زهرا در روستای جغدری بخش لاله زار با تعداد ۱۰ دیگ تقطیر یا گلاب گیری یک تنی اول، ۲ عدد دستگاه تقطیر دوم و همچنین یک دیگ بخار ۱۰ تنی نصب و راه اندازی شده است.

با توسعه کارخانه گلاب زهرا از محل تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش، ظرفیت فرآوری گل محمدی این کارخانه از ۴۰ تن به ۹۰ تن در روز افزایش یافته است.

میزان اشتغال این واحد ۳۰ نفر دائم و ۱۳۳۰۰ نفر روز کارگر بطور غیر مستقیم در یک دوره گل چینی است.

محصول برداشت شده در ۸ واحدهای صنعتی و ۷ واحد نیمه صنعتی و حدود ۳۵ واحد سنتی در استان فرآوری می گردد فرآورده اصلی، گلاب و اسانس می باشد وبخشی از محصول تولیدی به استان های دیگر عرضه می‌شود.

دکتر “کاظم خاوازی” وزیر جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از کارخانه گلاب زهرا شهرستان بردسیر در جمع خبرنگاران گفت: در این شهرستان یکی از آرزوهای بخش کشاورزی که حضور زنجیره تولید در کنار بخش کشاورزی است، تحقق پیدا کرده و این مورد یکی از انواع کشاورزی های قراردادی است که هم برای کشاورز و هم صنایع تبدیلی یک موفقیت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: اگر چنانچه این مورد به صورت زنجیره تولید اتفاق بیفتد و تشکلی از بین کشاورزان تشکیل شود و آنها تقاضای این کار راداشته باشند به مراتب مطلوب تر و ما حمایت بیشتری از آنها به عمل خواهیم آورد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.