×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از اولین زنجیره عرضه تولید زعفران بصورت مجازی در لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، عبدالرضا بازدار اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی در استان لرستان گیاهان دارویی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۸۰۰ هکتار گیاه دارویی در استان وجود دارد، اضافه کرد: محصول گیاه دارویی که برای استان اهمیت دارد و طی چند ساله گذشته توسعه یافته و به لحاظ اقتصادی و اکولوژیکی جایگاه خود را در بخش کشاورزی استان پیدا کرده زعفران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۸۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران به صورت دیم و آبی در لرستان وجود دارد.

بازدار گفت: سال گذشته از این ۳۸۰ هکتار سطح زیر کشت ۱۱۰۰ کیلوگرم محصول زعفران برداشت شد.

وی با بیان اینکه یکی از ایده‌های خوب که در تولید پایدار و اقتصادی کردن زعفران می‌تواند موثر باشد زنجیره ارزش این محصول است، بیان کرد: در این راستا امروز رونمایی از اولین زنجیره عرضه تولید محصول زعفران را بصورت فضای مجازی در استان و کشور انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: شرکت کنندگان، سرمایه‌گذاران، کشاورزان و مدعوین مسئول در فضای مجازی در این زنجیره شرکت کردند.

بازدار گفت: این زنجیره عرضه تولید محصول زعفران از ایده پردازی تا حتی زمان بازیافت شروع شده و شامل کاشت، داشت و برداشت، آموزش کشاورزان، بهره‌وری، بسته‌بندی در همه ابعاد فراوری، صادرات و… است.

وی عنوان کرد: تعدادی از جوانان شهرستان سلسله متولی این موضوع هستند و این مهم کاشت، داشت و برداشت و مصرف زعفران را پایدار می‌کند و صادرات وضعیت درآمد کشاورزان را اقتصادی می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.