×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
استقبال مردم نسبت به مصرف گیاهان دارویی و دمنوش‌ها

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، قاسم جوادزاده اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ گیاهان دارویی وجود دارد که ۴۵۰ نوع از این گیاهان قابلیت فرآوری دارند و ۲۵ درصد از این ۴۵۰ نوع نیز در گیلان وجود دارند.

وی افزود: گیلان از نظر تنوع گیاهان دارویی در شرایط مطلوبی است و مردم این استان همانند سایر هموطنان نسبت به مصرف گیاهان دارویی و دمنوش‌ها بیش از گذشته استقبال می‌کنند.

جوادزاده ادامه داد: در حال حاضر ده کارخانه تولید کننده انواع دمنوش ها و عرقیات گیاهی در استان فعالیت دارند که ۳۰۰۰ تن گیاه دارویی را در گیلان فرآوری می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۲۰ جواز تاسیس کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در استان صادر شده است و هم اکنون هشت واحد از واحدهای که مجوز تاسیس گرفته‌اند، بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سرمایه‌گذاران در بخش گیاهان دارویی که بخش عمده آنها از بخش خصوصی هستند، نیز ورود قوی برای فرآوری این گیاهان ارزشمند داشته‌اند.

وی افزود: شهرستان‌های رودسر، املش و آستانه از شهرستان‌های قطب در بخش صنایع فرآوری گیاهان دارویی گیلان محسوب می‌شوند و بعد از این مناطق، شهرستان‌های رودبار و رشت در مرتبه‌ بعدی قرار دارند.

جوادزاده در خصوص وضعیت صنایع تبدیلی گل‌محمدی در گیلان ادامه داد: سه واحد صنایع تبدیلی گل محمدی با ظرفیت ۷۰ هزار لیتر گلابگیری در استان فعال است.

وی افزود: اگر ظرفیت تولید گل محمدی در استان افزایش یابد، مشکلی در زمینه صنایع تبدیلی نخواهیم داشت؛ چراکه صنایع تبدیلی و گلابگیری موجود، قابلیت فرآوری محصول ۱۵۰ هکتار باغ گل محمدی را دارد.

گلاب گیلان با برند قطب تولید گل محمدی در استان، گیلده شناخته شده است و زنجیره‌ای کوچک از تولید گل محمدی در این منطقه به راه افتاده است که از تولید تا فرآوری و بسته‌بندی را کنار هم به سرانجام می‌رساند.

وی گفت: دولت در دو بخش با پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت برای احداث و طرح توسعه و نیز اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه، تلاش می کند روح تازه ای به جان صنایع فرآوری و تبدیلی گل محمدی بدمد و رایحه گل محمدی را بیش از پیش به مشام صنایع تبدیلی کشاورزی استان برساند.

جوادزاده تصریح کرد: تلاش می‌کنیم برای محقق شدن این حمایت ها، جذب تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی که نرخ سود آن پایین‌تر است، در اولویت قرار بگیرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.