×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری اولین رویداد ملی استارت آپ گیاهان دارویی و بلوط لرستان در تیر ماه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، سعید فرح بخش رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان، در سخنانی با اشاره به برگزاری رویداد استارت آپی در زمینه گیاهان دارویی و بلوط در این دانشگاه، اظهار داشت: این رویداد استارت آپ به صورت سراسری برگزار می‌شود.

ظرفیت‌های بسیار زیاد لرستان در حوزه گیاهان دارویی و بلوط

وی با تاکید بر اینکه لرستان، استانی است که ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه گیاهان دارویی و بلوط دارد، عنوان کرد: بدون شک ورود به این عرصه می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به اشتغالزایی بالای گیاهان دارویی در لرستان، بیان داشت: بر همین اساس دانشگاه علمی کاربردی از علاقه مندان، جوانان و دانشجویان درخواست می‌کند اگر ایده‌ای در زمینه گیاهان دارویی و بلوط دارند که به توسعه استان می‌تواند کمک کند به سایت دانشگاه علمی کاربردی لرستان مراجعه و ایده‌های خود را ثبت کنند.

فرح بخش، بیان داشت: دانشگاه علمی کاربردی لرستان نیز بعد از اتمام مهلت ثبت ایده‌ها، آنها را داوری خواهد کرد و در نهایت در تیر ماه سالجاری این رویداد در لرستان برگزار می‌شود.

۱۰ تیرماه تاریخ برگزاری استارت آپ

وی، تصریح کرد: امیدواریم این رویداد استارت آپی بتواند کمک زیادی به پیشبرد اهداف عالی نظام در لرستان در زمینه توسعه اشتغال و صنعت داشته باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان، یادآور شد: افرادی که علاقه مند هستند که ایده‌های خود را ثبت کنند تا ۲۰ خرداد ماه این فرصت را دارند که به سایت دانشگاه علمی کاربردی لرستان مراجعه کنند.

فرح بخش، عنوان کرد: این رویداد استارت آپی در تاریخ ۱۰ تیرماه سالجاری و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

استارت آپ به صورت مجازی برگزار می‌شود

فرامرز حسن پور رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه اولین رویداد ملی استارت آپی گیاهان دارویی و بلوط قرار بود که به صورت حضوری طی سال گذشته برگزار شود، اظهار داشت: در این راستا این رویداد موکول به بعد از ماه مبارک رمضان شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده که این رویداد به صورت مجازی برگزار شود، عنوان کرد: هدف از برگزاری این بوده که ایده‌های در حوزه گیاهان دارویی و بلوط شناسایی شوند.

رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه لرستان یکی از بهترین ظرفیت‌ها در حوزه گیاهان دارویی و بلوط است، بیان داشت: اما هنوز ظرفیت‌های استان مغفول است و شناخته نشده است.

حسن پور با تاکید بر اینکه در این راستا رویداد استارت آپی گیاهان دارویی و بلوط توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: با برگزاری این رویداد، ایده‌ها شناسایی و به صنایع مرتبط با حوزه گیاهان دارویی ارجاع داده می‌شود.

تعریف محورهای استارت آپ

وی، بیان داشت: ایده‌های برتر که قابلیت تجاری سازی دارند انتخاب و کسب و کار مرتبط با حوزه گیاهان دارویی و بلوط در استان ایجاد می‌شود.

رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به تعریف محورهای کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی، نوآوری‌های این زمینه، فرآوری گیاهان دارویی، فرآوری داروهای گیاهی از گیاهان دارویی، شبکه سازی و بازاریابی محصولات گیاهان دارویی و…، بیان داشت: از ۲۰ خرداد تا ۲۵ خرداد ماه ایده‌های رسیده به دانشگاه مورد پیش داوری اولیه قرار می‌گیرند.

حسن پور با تاکید بر اینکه ۲۵ خرداد تا ۱۰ تیرماه فرصت وجود دارد که نواقص مربوط به ایده‌ها از سوی صاحبان ایده رفع شوند، بیان داشت: در نهایت این رویداد استارت آپی ملی در تاریخ ۱۰ تیرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.