×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مجید الهی‌راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در منطقه و ایجاد اشتغال پایدار متناسب با ویژگی‌های بومی استان، اظهار کرد: توجه به توسعه و کشت طرح گیاهان دارویی می‌تواند زمینه خوبی برای اشتغال خانواده‌های روستایی باشد و تاکنون نیز این نهاد از طریق راهبری شغلی توانسته اقدامات اولیه را انجام دهد.

وی قالب طرح‌های اشتغال کمیته امداد را با توجه به ویژگی‌های اقلیمی استان دامپروری عنوان کرد و ضرورت اصلاح نژاد دام‌ها را در جهت افزایش سودآوری طرح‌ها، یک ضرورت برشمرد.

وی گفت: بحث آموزش‌های دامداران و تغییر فرآیند دامپروری از شکل سنتی به صنعتی با همکاری جهاد دانشگاهی برآیند خوبی خواهد داشت.

الهی‌راد به ورود جهاد دانشگاهی در بحث برگزاری دوره‌های آموزشی نیز اشاره و تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مجازی توسط جهاد دانشگاهی نقطه قوتی مهم در پایداری طرح‌های اشتغال است.

محسن رحمانی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه با بیان اینکه ۲۵ پژوهشکده جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: این پتانسیل، ظرفیت خوبی را برای ارائه خدمات به جامعه فراهم کرده است.

وی به اجرای طرح اصلاح به‌نژادی دام سبک و ایجاد اشتغال پایدار روستایی در خراسان شمالی توسط جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توجه به جمعیت روستایی خراسان شمالی و اشتغال بخش عمده‌ای از آنان، به دامپروری این طرح به اقتصاد آنان کمک خواهد کرد.

رحمانی تولید و فرآوری گیاهان دارویی جهت مصارف عمومی و تخصصی در بخش‌های مختلف انسانی و دامی، با هدف ایجاد زنجیره ارزش از مرحله کشت تا مرحله فرآوری گیاهان دارویی به گونه‌ای که در اقتصاد مردم منطقه به‌ویژه روستاییان و عشایر ملموس باشد را از دیگر خدمات با اتکا به فناوری جهاد دانشگاهی ذکر کرد.

وی با اشاره به حوزه آموزش جهاد دانشگاهی اظهار کرد: ۱۴۰ مرکز آموزشی کوتاه‌مدت با ۷۰۰ عنوان دوره آموزشی مدون، در کشور فعال است که در حوزه‌های مختلف به ارائه خدمات آموزشی و مهارتی می‌پردازند.

رحمانی با تشریح بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی، حوزه فرهنگی این نهاد را پیشانی آن خواند و افزود: برنامه‌های فرهنگی از رسالت‌های اصلی این نهاد است که به واسطه وجود ساختارهای تخصصی از جمله خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی ایسپا و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، اقدامات موثری انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه امروزه موضوع اشتغال از مباحث مهم در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: در حوزه اشتغال جهاد دانشگاهی دو طرح ملی مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حال انجام است.

بنا به این گزارش تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، در راستای توانمندسازی و کیفیت‌بخشی سطح دانش فنی و حرفه‌ای جامعه هدف و ارتقای توانمندی‌های آموزشی اقشار محروم و آسیب‌پذیر به‌ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت دستیابی به مهارت مورد نیاز بازار کار و بهره‌مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت‌های آمورزشی و شغلی منعقد شده است.

ترویج روش‌های نوین جمع‌آوری صدقات با استفاده از روش‌های الکترونیک و استفاده از فضای علمی در توسعه صنادیق، توسعه طرح اکرام ایتام با محوریت دانشجویان و طرح دانشجو حامی یک فرزند معنوی از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه است.

مدت زمان اجرایی این تفاهم‌نامه دو سال است و پس از اتمام مدت زمان تفاهم‌نامه با توجه به خواست دو طرف تفاهم‌نامه، تمدید آن امکان‌پذیر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.