×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراتع استان سمنان مستعد برداشت گیاهان دارویی باریجه و کتیرا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالقاسم رحیمی مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه ظرفیت‌سازی و برنامه هدفمند و کارآمد برای تعریف سهم گیاهان دارویی و صنعتی از مناسبات اقتصادی کشور ضروری به‌شمار می‌رود، گفت: مراتع استان سمنان مستعد برداشت گیاهان دارویی شامل باریجه و کتیرا در اراضی منابع طبیعی این استان است که ظرفیت سالانه برداشت ۸۰۰ تا یک تن محصول باریجه را در نقاط مختلف و مستعد دارند.

او افزود: بهره‌برداری از این اراضی علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، افزایش در آمد اقتصادی برای شاغلان این بخش را به همراه دارد.
ابوالقاسم رحیمی با یادآوری اینکه کشت گیاهان دارویی در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در سال‌های گذشته استان انجام شد، خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی در این اراضی در راستای طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی در این استان اجرایی شد.

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: کشت این گیاهان در راستای افزایش بهره‌وری از آب، رونق تولید در عرصه‌های کشاورزی و درآمد اقتصادی برای کشاورزان در اراضی کشاورزی استان انجام شده‌است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.