×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برخورد قانونی با بوته کنی گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی از مراتع

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکزچهارمحال وبختیاری،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این قانون تا پایان فصل تابستان پابرجاست و با فروشندگان این گونه‌های گیاهی از جمله کرفس برخورد می‌شود. علی محمدی مقدم با اشاره به اینکه دامنه‌های زاگرس درچهارمحال و بختیاری، مهم‌ترین رویشگاه گونه‌های گیاهی دارویی، خوراکی و صنعتی است، افزود: بوته کنی و مشارکت در تهیه، انتقال و توزیع گونه‌های مرتعی به ویژه کرفس تخلف است و با این افراد برابر مقررات، از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی خواهد شد.
وی همچنین گفت: کوچ دام‌های عشایر به مناطق ییلاقی چهارمحال و بختیاری هم تا ۲۰ اردیبهشت ماه ممنوع است.
علی محمدی مقدم گفت:براساس قانون مجازات اسلامی هرنوع عملیات تخریب منابع طبیعی و یا حمل غیرمجاز گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی بدون مجوز جرم محسوب می‌شود.
۱۰ هزار گونه گیاهی نادر در ایران وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۰۰ گونه در چهارمحال وبختیاری رویش دارد که از این مجموع ۳۵۰ گونه آن دارویی با قابلیت صادرات است.
گیاهان مرتعی شامل قارچ، کرفس کوهی، کنگر، پرموسیر، کاردی و سیردنگ، تره کوهی، لیباس و گیاهان دارویی شامل زنجبیل، بابونه، آویشن، کاسنی، کتیرا، شیرین بیان، شنگ و… است.
از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، ۷۸ درصد آن معادل یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.