×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزوده شدن ۸۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان مرکزی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، «علی‌اصغر زارعی» روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود: ۴۰ هکتار زعفران، ۵۰ هکتار گل محمدی و ۷۰۰ هکتار انواع گیاهان دارویی دیگر امسال به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان مرکزی افزوده شده‌است.

وی ادامه داد: با توسعه و کشت این اراضی، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در بخش کشاورزی استان مرکزی به ۹۵۰ هکتار، گل محمدی یک هزار هکتار و زعفران به ۳۲۰ هکتار افزایش یافته است.

زارعی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد گیاهان دارویی استان مرکزی در اراضی دیم و بقیه در اراضی آبی استان کشت شده‌است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کشت گیاهان دارویی در ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان امسال برای این سازمان تعهد شده بود که تاکنون هفت برابر این تعهدها محقق شده‌است.

زارعی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و خشک کشور، توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی علاوه بر کاهش مصرف آب در این بخش، افزایش درآمد اقتصادی و اشتغال را برای کشاورزان استان مرکزی به همراه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گیاهان دارویی از جمله کشت‌های کم آب‌ بر بخش کشاورزی به شمار می‌روند جایگزینی و کشت این گیاهان در اراضی دیمزار ارزش افزوده و درآمد اقتصادی چندبرابری را نسبت به سایر کشت‌ها در استان به همراه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: کشت زیره سبز در اراضی دیمزار بخش کشاورزی استان موجب درآمد ۱۲۰ میلیون ریالی در هر هکتار از این اراضی شد.

زارعی خاطرنشان کرد: عدم توسعه و رشد متوازن سایر بخش‌ها از جمله فرآوری و بسته‌بندی، با توسعه کشت گیاهان دارویی در استان مرکزی کشاورزان را با مشکل فروش و بازار مواجه کرده که نیاز است رفع این مشکل در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.