×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف محموله غیرمجاز آنغوزه در استان خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی کرباسچی» امروز (۳ بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش ماموران پاسگاه انتظامی بصیران شهرستان خوسف  و با همکاری ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف مقدار  ۶۶/۵ کیلوگرم صمغ غیر مجاز آنغوزه از یک دستگاه خودروی سواری کشف و ضبط شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف افزود: پس از تشکیل پرونده، فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

 

کرباسچی اضافه کرد: با توجه به فصل برداشت گیاهان دارویی به ویژه شیره گیاه آنغوزه از سطح مراتع این شهرستان و ارزش بالای این محصول افراد سودجو به مراتع منطقه هجوم آورده و اقدام به برداشت غیرمجاز و قاچاق این محصولات می کنند.

 

وی با اشاره به برخورد قاطع با متخلفان برداشت غیر مجاز محصولات فرعی جنگل و مرتع در شهرستان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه مراتب را به سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

آنغوزه شیره گیاهی است که از تیغ زدن ریشه یا پایین ساقه و یا قطع ساقه گیاهان مولد آنغوزه از ناحیه یقه گیاه خارج می شود و در طول تابستان برداشت می شود و به ۲ صورت کشته ( خشک شده) و شیره در بازار عرضه می شود. گیاه آنغوزه یکی از گیاهان مهم منابع طبیعی خراسان جنوبی است که کشاورزان و بهره برداران مجاز آن سالیانه درآمد هنگفتی را از راه تولید و برداشت آن به دست می آورند.

 

خام فروشی، بسته بندی و عرضه نامناسب و همچنین قاچاق این محصول و کشف هر از چندگاه این محصول در کوله بار قاچاقچیان از چالش های این گیاه با ارزش خراسان جنوبی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.