×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود گیاهان دارویی و خشکبار به بورس کالا

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، به نقل از کالاخبر، علی شریعتی مقدم گفت: اقدامی که در حوزه محصول زعفران از چند سال قبل شروع شده و امروز شاهد مطرح شدن این محصول در دنیا، رشد صادرات و ارزآوری و بهبود شرایط این صنعت هستیم در شرایطی است که سایر اقلام گیاهان دارویی و خشکبار ایران از نظر کمی و کیفی با زعفران هم رتبه هستند و باید برنامه ریزی مناسب برای بهبود بازار داخل و صادراتی این محصولات نیز انجام شود.
شریعتی مقدم افزود: آنچه مسلم است، نیاز به استانداردسازی و شفافیت باز ار گیاهان دارویی و اقلام خشکبار است که ما نیز باید همانند دنیا از تجربه بورس های کالا در این زمینه استفاده کنیم؛ اتفاقی که در خصوص زعفران، زیره و پسته نیز در بورس کالای ایران رقم خورده است.
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بورس کالا در مقطع اخیر به کمک بهبود فرآیندهای بازاری بخش کشاورزی آمده و باید از این فرصت استفاده کرد، اظهار داشت: پیشنهاد می کنم با یک برنامه ریزی دقیق میان اتاق بازرگانی ایران، وزارت جهاد کشاورزی و بورس کالای ایران، کالاهای بومی استان های مختلف برای ورود به بورس اولویت بندی شوند تا یک اقدام ملی و بزرگ در راستای توسعه صنعت داخلی و صادرات محصولات کشاورزی رقم بخورد.
شریعتی مقدم عنوان کرد: به تازگی از بورس آمستردام بازدیدی داشتم و مشاهده کردم که ظرف چند ساعت انواع گل و گیاه از سراسر دنیا با ارزش بسیار بالا روی تابلوی معاملات این بورس  خرید و فروش می شود و تنها در یکی از مراکز این بورس، ۳ میلیارد دلار صادرات صورت می گیرد. با این تفاسیر چرا ما با این همه گیاهان دارویی و خشکبار درجه یک، از بورس کالا در بالاترین سطح حمایت نمی کنیم؟ به این ترتیب توصیه می شود به زودی با هماهنگی های انجام شده که اتاق بازرگانی آمادگی کامل خود را اعلام می کند، شرایط برای عرضه سایر گیاهان دارویی و خشکبار علاوه بر زعفران و پسته در بورس کالا فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.