×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی در خوزستان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، علی حسنی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گیاهان دارویی با ذخیره ترکیبات خاص در پیکره خود قابلیت درمانی خود را افزایش می‌دهند و از این رو در تأمین سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.
وی افزود: گستره وسیع گیاهان دارویی و تأثیر آن در ارزآوری و ایجاد اشتغال باعث شده که تقاضا برای افزایش کشت این گیاهان در استان بیش از پیش شود.
حسنی نسب ضمن اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در استان در زمینه کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، کشت این گیاهان در استان در دستور کار و جز اولویت‌های سازمان قرار گرفته است.
وی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال ۱۳۹۷ یک هزار و ۱۰۰ هکتار بود که این میزان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ به ۱۴ هزار هکتار افزایش یافته است.
سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه ضمن اشاره به عوامل مؤثر در توسعه کشت این گیاهان در استان تصریح کرد: از جمله عوامل مؤثر در توسعه کشت این گیاهان می‌توان به پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان، حمایت از توسعه فرآوری این گیاهان، راه‌اندازی زنجیره تولید و ترویج و اطلاع رسانی مناسب اشاره کرد.
وی در پایان اظهار کرد: متقاضیان کشت گیاهان دارویی برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال و با کارمزد ۷ و ۹ درصد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.