×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۶ هکتار از دیم زارهای شازند زیر کشت گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایرنا – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: ۶ هکتار از دیمزارهای کم‌بازده این شهرستان در سال‌جاری زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود و این مهم با هدف بهبود اشتغال، الگوی کشت مناسب با اقلیم، تولید ثروت و مدیریت منابع آب عملیاتی شده است.

«محسن محمدی» افزود: پنج هکتار از اراضی دیمزار کم‌بازده شازند تا پایان سال‌جاری زیر کشت گل‌محمدی و یک هکتار زیر کشت گل‌گاوزبان می‌رود.

وی ادامه داد: به منظور فرصت‌سازی شغلی برای جوامع محلی، تولید ۲ هزار اصله نهال سنجد و یک‌هزار اصله نشای گلدانی گل گاوزبان از سوی بهره‌برداران بومی در دستور کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند قرار گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با تولید این نهال‌ها پنج هکتار از دیمزارهای کم‌بازده شازند نیز زیر کشت نهال سنجد و پنج هزار مترمربع زیر کشت گل‌گاوزبان قرار گیرد.

محمدی یادآورشد: کشت انواع گیاهان دارویی نظیر گل محمدی، گل گاوزبان و زعفران سال گذشته در هشت هکتار از دیمزارهای کم‌بازده حوزه آبخیز نهرمیان شهرستان شازند انجام شد.

وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی در هر هکتار از دیمزارهای شهرستان ۱۵ شغل به‌صورت فصلی برای بهره‌برداران ایجاد می‌کند و این مهم ارزش بالایی دارد.

یک‌هزار و ۶۰۰ تن گیاهان دارویی در سطح ۸۶ هکتار، یک‌هزار و ۴۰۰ تن گل محمدی در سطح ۷۱۶ هکتار و ۶۳۷ کیلوگرم زعفران در سطح ۱۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می‌شود که کشت این محصولات نسبت به ظرفیت‌های استان در حد پایینی است.
۲ واحد فرآوری گیاهان دارویی نیز در استان مرکزی فعالیت دارند.

تدوین سند توسعه کشت گیاهان دارویی استان مرکزی امسال با هدف افزایش اثربخشی کمی و کیفی این حوزه کلید خورده است.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.