×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت گیاهان در معرض نابودی در ۳ هزار هکتار از زمین‌ها منابع طبیعی کرمانشاه

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی،‌ کولانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از گیاهان دارویی به عنوان منابعی ارزشمند یاد کرد و اظهار داشت: این دسته از گیاهان علاوه بر مصرف خوراکی در حوزه پزشکی هم کاربرد دارند.

وی از احیای ۱۰ گونه گیاهی در استان طی سال‌جاری که در خطر نابودی در سال‌های اخیر قرار گرفته، خبر داد و افزود: پس از نخستین بارش‌های پاییزی کشت و احیای این گونه‌های ارزشمند که شامل زیره، ریواس، چویر (چنور)، آویشن، آنغوره،کندل کوهی(زو)، علف گاوزبان، کنگر، ریواس، باریجه و آوندل(گنور) است در شهرستان‌های استان کرمانشاه آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: این گیاهان وحشی سال‌هاست مورد بهره‌برداری بی‌رویه قرار می‌گیرد که برای احیای آن‌ها قرار است، ۳ هزار هکتار از زمین‌های منابع طبیعی استان با حمایت منابع طبیعی و از محل صندوق توسعه ملی زیر کشت این ۱۰ نوع گیاه دارویی برود.

کولانی گفت: کرمانشاه رویشگاه ۲۰۸ گونه گیاه خوراکی و دارویی است که بهره‌برداری از آن‌ها موجب اشتغال فصلی و درآمدزایی برای روستائیان می‌شود.وی تصریح کرد: کاشت این گیاهان دارویی موجب نفوذ‌پذیری آب در خاک، احیای طبیعت و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.