×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محبوب‌ترین دمنوشها برای تسکین درد گلو

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از عصر ایران: «زمانی که با احساس خراشیدگی در گلو مواجه هستید و سرفه به سراغ شما می‌آید، نخستین چیزی که برای نوشیدن انتخاب می‌کنید، احتمالا یک فنجان بزرگ چای گرم است. چای یا نوشیدنی‌های گرم دیگر می‌توانند به تسکین التهاب، پاکسازی مسیرهای بینی و کاهش مقدار مخاط که از مسیرهای بینی سرچشمه می‌گیرد و ممکن است گلو را هر چه بیشتر تحریک کند، کمک می‌کند. برخی انواع چای در تسکین درد نقش داشته و برخی دیگر به تنظیم تولید مخاط کمک می‌کنند.

با این وجود یک نوع چای را نمی‌توان برای تسکین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا نسبت به بقیه بهتر و مفیدتر دانست. شما می‌توانید نوعی را که بیشتر از آن لذت می‌برید، انتخاب کنید.در ادامه با برخی از محبوب‌ترین انواع چای برای تسکین درد گلو بیشتر آشنا می‌شویم.

دمنوش ریشه شیرین‌بیان

ریشه شیرین‌بیان همان‌گونه که از نام آن مشخص است، مزه‌ای شیرین دارد و از گیاه Glycyrrhiza glabra به دست می‌آید. در شرایطی که این نوع چای ممکن است به‌واسطه خواص تسکین‌دهنده مشکلات گوارشی، مانند سوزش سر دل شناخته شده باشد، مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ به خواص ضد میکروب و ضد ویروس آن اشاره داشت که می‌تواند عاملی کلیدی در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های مسبب گلودردهای عفونی باشد.

دمنوش ریشه مارشمالو

ریشه مارشمالو با نام علمی Althaea officinalis یک گیاه دارویی است که ماده‌ای چسبنده و ژل مانند به نام لعاب را ترشح می‌کند که می‌تواند گلو را پوشش داده و اثری تسکین‌دهنده داشته باشد. مطالعه‌ای کوچک در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ریشه مارشمالو از خواص تسکین‌دهنده درد – به ویژه زمانی که با التهاب همراه است – سود می‌برد. التهاب از نشانه‌های بارز گلودرد است.

دمنوش بابونه

اگر در پی یک دمنوش دارویی کلاسیک برای تسکین درد گلوی خود هستید، دمنوش بابونه همراه با مقدار کمی عسل انتخابی ایده‌آل است. این چای بسیار آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده است. بابونه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که نشان داده‌اند به بهبود خشکی و درد گلو کمک می‌کنند.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل و گالانگال (ریشه‌ای مشابه با زنجبیل) به‌واسطه آثار ضد التهاب خود شناخته شده هستند. در شرایطی که درمان التهاب و عفونت احتمالی مرتبط با گلودرد شرایطی خوب را رقم می‌زند، افزودن اندکی دارچین به این چای می‌تواند اثرگذاری آن را هر چه بیشتر افزایش دهد. دارچین از خواص ضد باکتری برخوردار است و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای نیز به این چای می‌بخشد.

دمنوش زردچوبه

زردچوبه که به خانواده‌ای مشابه با زنجبیل تعلق دارد، دیرزمانی است که به‌واسطه خواص ضد عفونی کننده خود در کشورهای آسیایی استفاده می شود. دمنوش زردچوبه می‌تواند خواص ضد التهاب و ضد میکروب را ارائه کند. این چای توانایی خود در تسکین ناراحتی معده را نیز نشان داده است.

دمنوش نعناع بیابانی

اگر در پی اثر خنک‌کنندگی هستید، نعناع بیابانی می‌تواند به این نیاز شما پاسخ دهد. نعناع بیابانی سرشار از منتول است که مسئول حس خنک‌کنندگی مرتبط با نعناع است. نعناع بیابانی و منتول از خواص ضد باکتری برخوردار هستند و می‌توانند به تسکین گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی کمک کنند.

دمنوش نارون لغزنده

این دمنوش گیاهی از بخش داخلی پوست درخت نارون لغزنده که یک درخت بومی آمریکای شمالی است، تهیه می‌شود. همانند ریشه مارشمالو، نارون لغزنده سرشار از لعاب تولید می‌کند که می‌تواند گلو را پوشش و تسکین دهد. در تولید برخی قرص‌های مکیدنی برای تسکین گلودرد از این ماده استفاده می‌شود.

دمنوش چای سبز

احتمالا چیزهای بسیاری درباره فواید فوق‌العاده چای سبز شنیده‌اید اما تکرار آنها همچنان می‌تواند ارزشمند باشد. این نوشیدنی محبوب سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی است اما ستاره واقعی محتوای آنتی‌اکسیدانی آن است. بر همین اساس است که چای سبز با پیشگیری از بیماری و سلامت بهتر قلب پیوند خورده است. خواص ضد التهاب، ضد باکتری و ضد ویروس این نوشیدنی برای بدن انسان معجزه می‌کنند. برای بهبود عطر و طعم چای سبز می‌توانید اندکی عسل یا دارچین به آن اضافه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.