×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چگونه می‌توان کرم گیاهی خارش بدن ساخت؟

خارش پوستی می‌تواند بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند باشد. خوشبختانه، بسیاری از داروهای طبیعی و خانگی وجود دارند که می‌توان از‌ آن‌ها به عنوان کرم گیاهی خارش بدن برای تسکین کمک گرفت.

افرادی که مرتباً خارش پوستی را تجربه‌ می‌کنند، ممکن است در خوابشان مشکل ایجاد شود و یا دچار افسردگی و اضطراب شوند. همچنین ممکن است با خاراندن پوست باعث ایجاد خراش‌های کوچک که مستعد ابتلا به عفونت هستند شوند.

راهکارهای طبیعی و خانگی ساخت کرم گیاهی خارش بدن

علل شایع خارش پوست شامل نیش حشرات، حساسیت‌ها، استرس و بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس است. در این مقاله به برخی از بهترین راهکارهای طبیعی و خانگی برای ساخت کرم گیاهی خارش بدن اشاره شده است. پس با ما همراه باشید!

استفاده از نعناع برای ساخت کرم گیاهی

روغن منتول‌ می‌تواند درد و خارش پوست را تسکین دهد. منتول یک روغن کاربردی است که در خانواده گیاه نعناع یافت‌ می‌شود. این روغن خاصیت خنک‌کنندگی داشته و‌ می‌تواند به تسکین درد و خارش کمک کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ بررسی کرد که آیا روغن نعناع حاوی منتول‌ می‌تواند به طور موثری خارش پوستی را در زنان باردار درمان کند؟ در این تحقیق  خارش پوست‌ کسانی که از روغن نعناع بر روی پوست خود استفاده کرده بودند، در مقایسه با کسانی که از محصول دیگری استفاده کرده بودند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود.

جو دوسر

پودر جوی دوسر را در آب حل کرده و از آن به عنوان کرم گیاهی خارش بدن استفاده کنید. این محلول مانع محافظی را روی پوست تشکیل‌ می‌دهد که منجر به حفظ رطوبت پوست می‌گردد؛ همچنین این کرم به رفع خشکی و خارش پوست نیز کمک خواهد کرد. جو دوسر دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که هر دو به کاهش سوزش پوست کمک‌ می‌کنند. این ماده به طور گسترده‌ای در کرم‌ها و لوسیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید استیک است که مردم هزاران سال از آن به عنوان ضدعفونی‌کننده زخم طبیعی استفاده می‌کرده‌اند. سرکه سیب می‌تواند در تسکین خارش پوست مفید باشد. سرکه را با آب به نسبت ۱ به ۱ رقیق کرده و آن را به عنوان کرم گیاهی خارش بدن روی پوست بمالید.

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه به آرامی و با آب ولرم آن را شسته و خشک کنید. سرکه‌ می‌تواند باعث ایجاد سوزش روی زخم‌های باز شود. افرادی که پوست ترک خورده و خونریزی دارند، باید از این روش درمانی خودداری کنند.

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد قارچی دارد. تحقیقات نیز نشان می‌دهند که درمان موثری برای طیف وسیعی از مشکلات پوستی قارچی است که بسیاری از‌ آن‌ها می‌توانند علت خارش پوست باشند.
یک چهارم فنجان جوش شیرین را به وان حمام خود اضافه کنید. گزینه دیگر این است که جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کرده تا خمیری تشکیل شود؛ سپس آن را مستقیماً روی نواحی که می‌خارند بمالید.

گندمک رایج یا دانه قناری

این گیاه که از خانواده میخکیان است، در همه قاره‌های جهان به استثنای قطب جنوب رشد کرده و تقریباً در تمام طول سال شکوفه می‌دهد. گیاه دانه قناری برای خارش شدید ناشی از سوزش و آلرژی بسیار تسکین دهنده است. این گیاه همچنین کمک بسیاری به مرطوب نگه داشتن پوست شما خواهد کرد. ترکیبات موجود در آن را، می‌توان به راحتی از یک ماده گلیسیریت یا الکل استخراج کرده و به عنوان کرم گیاهی خارش بدن استفاده کرد.

گزنه

گزنه بیش‌تر به دلیل استفاده داخلی در پاکسازی بدن شناخته می‌شود. اما استفاده از آن برای تسکین خارش پوستی، به حالت موضعی نیز بسیار مفید است و می‌توان از آن برای ساخت کرم گیاهی خارش بدن استفاده کرد. در محصولات مراقبت از پوست، گزنه‌ها به بهترین شکل در قالب روغن استفاده‌ می‌شوند.

توجه داشته باشید، قبل از اینکه آن را برای تهیه کرم گیاهی بکوبید، اطمینان حاصل کنید که گیاه کاملا خشک شده باشد. سپس می‌توانید آن را با آب مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را به عنوان کرم گیاهی خارش بدن استفاده کنید. همچنین می‌توانید پودر گزنه را به محصول مراقبت از پوست خود نیز اضافه کنید.

گل همیشه بهار

از زمان‌های بسیار قدیم، گل همیشه بهار به عنوان داروی پوستی و برای مراقبت از زخم‌ها استفاده‌ می‌شده است. این گیاه ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ است که به بهبودی خارش پوست کمک می‌کند. در گذشته از آن به عنوان روغن لاغر کننده و التیام بخش درد نیز استفاده می‌کردند. شما هم می‌توانید از این گیاه به روش‌های مختلف از جمله دم کرده یا خمیر، کرم گیاهی خارش بدن بسازید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.