×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
رفع گرمازدگی با عرقیات گیاهی معجزه‌گر

روزهای داغ تابستان، در کنار تمام تفریحات و خوشی‌هایی که برای ما به ارمغان می‌آورد، مشکلاتی مانند گرمازدگی را نیز به همراه دارد. برای رفع گرمازدگی در این فصل، نیاز به اطلاعات کافی داریم و روش‌های گوناگونی را می‌توانیم در پیش بگیریم؛ اما بهترین،موثرترین و سالم‌ترین گزینه، رفع گرمازدگی با عرقیات گیاهی است. به علاوه به کمک عرقیات گیاهی، می‌توان از بروز این مشکل آزاردهنده نیز تا حد خوبی جلوگیری کرد. با ما همراه باشید تا با عرقیات گیاهی معجزه‌گری که می‌توانند شما را از شر گرمازدگی تابستانی نجات دهند، آشنا شویم.

کدام عرقیات گیاهی برای رفع گرمازدگی مفید هستند؟

فرهنگ و علم سنتی ایران، پر است از روش‌های درمانی خوشمزه و کارآمد که نه تنها هیچ ضرر جانبی‌ای به بدن شما وارد نمی‌کنند، بلکه فواید جانبی هم دارند! شما ممکن است برای رفع گرمازدگی از عرقیات دارویی موثر استفاده کنید و همزمان پوستی شاداب‌تر به دست آورید یا عملکرد کبدتان بهبود یابد. عرقیات دارویی با طبع خنک، معمولاً نسخه‌ای است که برای رفع گرمازدگی پیچیده می‌شود. نوشیدنی‌های حاوی کافئین یا دارای گاز، تنها شرایط را برای شما بدتر می‌کنند و نوشیدن آب به تنها نمی‌تواند کمک زیادی کند. بنابراین توصیه‌ی ما این است که به سراغ عرقیات گیاهی‌ای که در ادامه معرفی می‌شوند، بروید و تابستان خود را با آن‌ها خنک کنید.

  • عرق کاسنی: یک خنک‌کننده‌ی چندمنظوره

عرقی که از گیاه یاسی رنگ کاسنی به دست می‌آید، دارای طبعی سرد است که برای رفع گرمازدگی بدن مفید می‌باشد. وجود ویتامین‌های C وE  در کنار طبع خنک، این عرق را کامل‌تر کرده است. علاوه بر آن در جوان‌سازی پوست، بهبود عملکرد کبد و رفع مشکلات گوارشی و قلبی نیز استفاده از کاسنی توصیه شده است.

کاسنی از بروز گرمازدگی جلوگیری هم می‌کند. اگر شما از آن افرادی هستید که در هوای گرم به سرعت دچار گرمازدگی می‌شوید، چاره‌ی کارتان کاسنی است. این عرق گیاهی، طبع و مزاج شما را معتدل می‌کند و مشکلات ناشی از گرمی درمان می‌شوند. حرارت بالای بدن که در رفع گرمازدگی باید آن را پایین آورد، بعد از نوشیدن کاسنی به سرعت افت می‌کند و به حد طبیعی می‌رسد. به گفته‌ی ابوعلی‌سینا، دانشمند و حکیم ایرانی، عرق کاسنی می‌تواند احساس سستی یا برانگیختگی، رنگ‌پریدگی یا سرخ شدن و التهابات به وجود آمده در اثر گرمازدگی را از بین ببرد.

  • بیدمشک: رفع گرمازدگی سالمندان

بیدمشک حتی به عنوان یک نوشیدنی عصرگاهی نیز در میان خانواده‌های ایرانی مصرف می‌شود و جدای از خواص بی‌شمارش، طعم دلچسبی دارد. از ترکیب آن با آب، گلاب یا کمی شکر، شربتی عالی برای پذیرایی از مهمانان به دست می‌آید. نوشیدن بیدمشک با توجه به آن‌که تاثیر کمتری بر مزاج دارد اما رفع گرمازدگی سالمندان را به سرعت و کامل انجام می‌دهد. برای رفع گرمازدگی با عرقیات گیاهی، بیدمشک یکی از آسان‌ترین و دم‌دست‌ترین گزینه‌هاست که برای کودکان و جوانان نیز موثر است.

  • عرق نعنا: رفع گرمازدگی کودکان

کودکان معمولاً حساسیت بیشتری نسبت به گرمای هوا نشان می‌دهند و پوست لطیف آن‌ها به سرعت برافروخته می‌شود. در هنگام گرمازدگی، نوشیدن آب نمی‌تواند کمک چندانی به رفع این حالت در کودکان کند. به علاوه بعضی عرقیات گیاهی قوی‌تر از آن هستند که به طور مرتب برای کودکان مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین توصیه‌ی ما عرق نعنا است. حتی بوییدن این عرق نیز حس خنکی و طراوت را در فرد ایجاد می‌کند. اگر کودک شما دچار گرمازدگی شد، او را به سایه ببرید، کمی عرق نعنا با آب مخلوط کنید و اجازه دهید به آرامی آن را بنوشد. اگر کودکتان طعم عرق نعنا را نمی‌پسندد، می‌توانید از گلاب هم استفاده کنید.

  • عرق شاتره: راه‌حل افرادی که مدام در گرما هستند

افراد زیادی در تابستان‌های گرم، ناچارند ساعت‌های طولانی را در محیط‌های بیرونی یا زیر آفتاب سپری کنند. این افراد معمولاً هر چند وقت یک‌بار دچار گرمازدگی می‌شوند. اگر شما هم چنین وضعیتی دارد، احتمالاً روش‌های زیادی را برای رفع گرمازدگی امتحان کرده‌اید، با این حال بیشتر این روش‌ها موثر نیستند. عرق شاتره، می‌تواند یک بار برای همیشه مشکل شما را حل کند. استفاده‌ی منظم از این عرق، جلوی گرمازدگی را می‌گیرد و اگر دچار آن باشید، به سرعت آن را درمان می‌کند. ترکیب شاتره و کاسنی، می‌تواند علاوه بر طعم خوب، اثرگذاری آن‌ها را نیز تضمین کند.

اگر برای رفع گرمازدگی بدن به دنبال یک راه‌حل قطعی و در دسترس هستید، می‌توانید از موارد گفته شده در این مقاله استفاده کنید. ترکیب این عرقیات گیاهی با گلاب و آب، می‌تواند شربتی خوش‌طعم بسازد که با همراه داشتن آن می‌توانید در هر کجا که باشید برای رفع گرمازدگی خود و دیگران اقدام کنید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.