×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت از ۴۸ طرح توسعه کشت و فرآوری اولیه گیاهان دارویی در کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از سلامت نیوز، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال گذشته از ۴۸ طرح توسعه کشت و فرآوری اولیه گیاهان دارویی در استانهای مختلف کشور حمایت کرده است.

با توجه به راهبردهای مرتبط با حوزه کشت و فرآوری اولیه در سند ملی گیاهان دارویی، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری نیز سالیانه بخشی از حمایت های خود را به طرح های توسعه این حوزه زیرساختی برای تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی اختصاص می دهد.
این گزارش می افزاید: از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال گذشته ۴۸ طرح توسعه در این حوزه مورد حمایت ستاد قرار گرفته است و عمده این حمایتها مربوط به طرح هایی است که دارای خروجی مشخص و جریان ساز است و دستاوردهای حاصل از آن قابلیت توسعه و تجاری‌سازی داشته اند.

در این زمینه می توان به طرح هایی همچون تولید ارگانیک گیاهان دارویی در غرب کشور (همدان)، بسته بندی گیاهان دارویی، معطر و ادویه ای (یزد)، تولید ۷ گونه گیاه دارویی با مشارکت جوامع محلی (سمنان)، پلیت کردن بذر گیاهان دارویی آویشن و بادرنجبویه (قم)، تجاری‌سازی تولید قارچ های دارویی (دماوند)، توسعه کشت گیاه کارلا در استهبان (استهبان) و کمک به فعالیت های تحقیق و توسعه شرکت مهرگیاه اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.