×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری رویداد استارتاپ جذب سرمایه در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری با همکاری دیگر نهادهای مالی و اجرایی به منظور جذب سرمایه و تامین مالی طرح‌ های فناورانه در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌ های گیاهی اقدام به برگزاری رویداد استارتاپی کرده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور، نوپا و کلیه فعالان فناور در حوزه صنعت گیاهان دارویی برای ارسال طرح‌های نوآورانه خود و شرکت در این رویداد دعوت شده‌اند. این طرح‌ها در سلسله رویدادی با عنوان دوشنبه‌های استارتاپی معرفی می‌شوند و در صورت دارا بودن ظرفیت این طرح‌ها در قالب پروژه هم‌سرمایه‌گذاری مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

همچنین در این رویداد صندوق‌های پژوهش و فناوری مشارکت دارند تا به عنوان عامل در ارائه بسته حمایت مالی به استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا ایفای نقش کنند. تلاش می‌شود تا در قالب این رویداد طرح‌های فناورانه به سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران معرفی شود تا در صورت تمایل در تجاری‌سازی آن مشارکت کنند.

صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان حامی این رویداد، در ساختار طرح هم‌سرمایه‌گذاری برای افزایش انعطاف‌پذیری و حمایت حداکثری از زیست‌بوم نوآوری کشور، مدلی را طراحی کرده است که علاوه بر تأمین مالی قابل‌توجه، ورود حداقلی در بنگاه‌داری و کمترین نقش را در امور اجرایی موضوعات مورد مشارکت داشته باشد.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌جمهوری، در این مدل نهادهای مالی دارای مجوز می‌توانند درخواست هم‌سرمایه‌گذاری به صندوق نوآوری ارائه کنند. پس از تایید درخواست توسط صندوق و مشخص شدن سقف مشارکت عامل، متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را به عاملین هم‌سرمایه‌گذاری ارائه کنند. سپس عامل در صورت تایید طرح و توافق با متقاضی می‌تواند از اعتبار سرمایه‌گذاری با تایید صندوق در مشارکت دو جزئی و سه جزئی استفاده کند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.