×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ریواس در منطقه عربخانه خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، پویان مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: ریواس در فصل بهار می‌روید؛ و برگ هایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر رویاین گیاه را با شن قدری بپوشانید باعث بلندی دم برگ آن می‌شود.وی افزود:ریواس گیاهی است با برگ‌های بسیار بزرگ، گل‌های زرد رنگ که به تدریج به رنگ قرمز در می‌آید و زیبایی خاصی به مناطق خراسان جنوبی مخصوصا منطقه‌ی عربخانه می‌دهد.

پویان با بیان اینکه ریواس طبیعت سرد دارد و در طب سنتی ایران اشتها را تحریک و باعث تقویت این سیستم می‌شود. افزود: ریواس به صورت خوراکی معمولی در پخت و پز و همچنین به صورت شربت از آن استفاده وبرای درمان وسواس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصرف ریواس خون را تسویه و ناراحتی‌های صفراوی را از بین می‌برد. گفت: مصرف ریواس افسردگی، بی حالی و حالت خماری را از بین می‌برد. تب را کاهش می‌دهد؛ و برای بیماری یرقان بسیار مفید است.

پویان تصریح کرد: ریواس جوانه‌های چشایی زبان را تحریک وخونریزی معده را کاهش می‌دهد همچنین ورم ملتهمه چشم را برطرف وازعصاره آن در ترمیم زخم و سوختگی استفاده می‌شود.

وی گفت: مصرف ریواس چربی خون، کلسترول خون و قند خون را کاهش می‌دهد. میزان فیبر و پتاسیم ریواس بسیار بالاست این امر برای کسانی که رژیم لاغری دارند بسیار مؤثر است.پویان مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی خراسان جنوبی در ادامه گفت:مخلوط آب ریواس، آب هویج و سیب رنگ پریدگی چهره وکم خونی را برطرف و باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود.

وی در پایان گفت: گیاه ریواس بیشتر در منطقه‌ی عربخانه خراسان جنوبی حدود ۷۰۰ هکتار و همچنین در کوه پایه‌های جنوبی بیرجند و قسمت‌های شمال شرق و ارتفاعات مشاهده می‌شود. برای استفاده‌ی آن باید در فصل بهار تمهیداتی اندیشیده شود به نحوی که دم برگ طویل شود و در معرض نور زیاد قرار نگیرد که مزه‌ی تلخ به خود نگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.