×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گسترش کشت گیاهان دارویی در اسفراین

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی طاهر رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان بسترساز رونق اقتصادی، اشتغال و صادرات محصولات غیرنفتی است.

وی افزود: کشت گیاهان دارویی در این شهرستان به مثابه یک چاه نفت خواهد بود.فرماندار اسفراین با اشاره به این‌که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی منعقد شده است، ادامه داد: طی تفاهم‌نامه منعقد شده مقرر شد تا در ۱۵۰۰ متر مربع نشاکاری گیاهان دارویی توسط کارشناسان آن حوزه انجام شود.

رستمی اظهار کرد: علاوه‌بر آن ۱۵ هکتار زمین نیز در اختیار جهاد دانشگاهی برای کشت گیاهان دارویی سازگار با منطقه قرار داده می‌شود.این مقام مسئول تصریح کرد: هم‌چنین طی برنامه‌ریزی‌ها در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی که متعلق به کشاورزان است  گیاهان دارویی توسط خود آن‌ها کشت می‌شود.

رستمی افزود: طی تفاهم‌نامه منعقد شده پژوهشکده گیاهان دارویی نیز در این شهرستان با کمک جهاد دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود که گیاهان دارویی بومی‌سازی می‌شوند.فرماندار اسفراین به گیاه دارویی زرشک کوهی نیز اشاره کرد و افزود: می‌کوشیم تا از دانش بومی خراسان‌جنوبی برای توسعه کشت این گیاه در این منطقه استفاده کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.