با زمستان و سرما چه کنیم؟

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی؛ زمستان به دلیل تابش آفتاب به صورت مایل و ریزش برف و باران،سرد و تر است.این فصل برای افراد با غلبه صفرا مناسب تر است ولی برای افراد با غلبه سردی و تری یا بلغم و افراد سالخورده مناسب نیست و به ایشان آزار می رساند.

تدابیر در فصل زمستان برای جلوگیری از بیماری و سرماخوردگی

  • از مصرف غذاهای سرد و تر به ویژه در شب ها پرهیز کنید.
  • از غذاهای گرمی بخش بهره مند گردید. از جمله موارد زیر :
  1. آبگوشت با ادویه گرم
  2. کباب
  3. گوشت کبک
  4. عسل
  5. بادام
  6. انبه
  7. تخم شربتی
  8. پسته
  9. پونه
  10. پیاز
  11. ترب
  12. جعفری
  13. چای
  14. خردل
  15. خرما
  16. خرمالو
  17. دارچین
  18. ریحان
  19. زنجبیل
  20. زنیان
  21. زیتون
  22. مویز

و خوراکی های دیگری همانند گردو،گل سرخ،لپه،مرزه،نخود،نعنا و….

آنفولانزا و سرماخوردگی

  • در فصل زمستان نباید پس از حمام در معرض هوای خارج قرار گرفت.
  • از خوابیدن در روز بپرهیزید.
  • بهترین زمان ورزش در زمستان آخر روز است.
  • در زمستان و سرما بدن نیاز به غذای بیشتری دارد و مصرف گوشت بیشتری دارد.ولی اگر زمستان طبع سردی ندارد و بارش زیادی ندارد،غذاها را باید به اندازه خورد.
  • نوشیدنی ها و غذاها را به صورت گرم مصرف کنید و از مصرف یخ خودداری کنید.
  • در این فصل سرد در هوای آفتابی قدم بزنید و از تابش خورشید تا حد امکان استفاده کنید.
  • بیشتر از میوه های گرم و خشک و خشکبار استفاده کنید. جالب است بدانید که مصرف زیاد میوه هایی مثل پرتقال و نارنگی که رطوبت زیادی دارند بر خلاف آنچه تصور میشود به ویژه در افرادی که معده های سرد و تر دارند باعث افزایش احتمال بروز سرماخوردگی و نزله خواهد شد.
  • از راه رفتن پا برهنه بر روی کفپوش های سرد مثل سرامیک و سنگ بپرهیزید.
  • بهتر است در زمان خواب، لحاف را گرم کرده بعد به خود بپوشانید.
  • دمنوش چای تی بگ