×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احیا ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی کردستان با گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، پیام شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در ‌فاز اول انجام کار، با همکاری کارشناسان معاونت فنی اداره کل، ۲۵هزار نشاء گیاهان دارویی در محل نهالستان گریزه سنندج تولید شده است.

وی تصریح کرد: این نشاء‌ها جهت استفاده در پروژه‌های بیولوژیک آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در قالب عملیات کپه کاری و بذر پاشی، احیاء و غنی سازی مراتع مورد استفاده قرار گرفته است.

شریفی افزود: تعداد ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی طی عملیات احیا و غنی سازی مراتع با استفاده از گیاهان داروئی در استان احیا شده است.

رئیس اداره بهره‌برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، بیان کرد: این نوع گیاهان با توجه به نیاز سنجی در کل استان و بومی بودن گونه‌ها، انتخاب شدند.

شریفی با اشاره به فاز دوم، خاطرنشان کرد: نشاءهای تولیدشده در نهالستان به عرصه‌های ملی استان انتقال داده شده در اجرای عملیات بیولوژیک کپه کاری در مراتع مستقر و کشت می‌شود .

وی در پایان یادآور شد: در عملیات مذکور نشاءکاری با گونه‌های آویشن و ختمی انجام شده اما کپه کاری و بذرکاری به صورت محدود با استفاده از بذرهای کاسنی، ختمی و ‌آویشن انجام گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.