×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تهیه طرحهای  اشتغال زایی در حوزه گیاهان دارویی کردستان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی رحمت صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: کردستان با دارا بودن مراتع غنی و تنوع پوشش گیاهی در مساحتی حدود یک و هفت دهم درصد مساحت کشور ، بیش از ۲۵ درصد انواع گونه گیاهی کشور را دارا است.

وی افزود: وجود آب‌ های سطحی و نزولات جوی فراوان، دانش بومی غنی، وجود مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی متعدد با نیروی انسانی متخصص و رغبت و تمایل فراوان و روزافزون مردم استان و سهولت برنامه‌ریزی در این حوزه از دیگر نقاط فعالیت در حوزه گیاهان دارویی در کردستان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با بیان اینکه فعالیت در حوزه گیاهان دارویی به عنوان یکی از موضوعات اقتصاد مقاومتی اهمیت فراوانی دارد، ادامه داد: تولید محصولات گیاهی ایجاد ارزش افزوده بسیار بالایی نسبت به سایر محصولات کشاورزی دارد که چیزی معادل ۱۰۰ الی ۱۲۰ برابر است.

صادقی یادآور شد: مصرف آب بسیار کم،  توانایی رقابت با سایر استان‌ ها و تمایل روز افزون مردم برای استفاده از داروهای گیاهی و پرهیز از مصرف داروهای شیمیایی دیگر مزایایی است که در اجرای این طرح می‌توان به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه در بخش کشت گیاهان دارویی به نقطه خوبی رسیده ایم، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های انجام شده در بخش کشت گیاهان دارویی مربوط به سال‌ های ۹۶ و ۹۷ است و امید است در سال‌ های آتی و ورود این گیاهان دارویی به بازار بخش فرآوری نیز رونق گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با اشاره به اینکه از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای حوزه گیاهان دارویی نیز استفاده شد، گفت : ۱۱۸ طرح کوچک و متوسط و چهار طرح کلان در زمینه گیاهان دارویی در استان تهیه شده است که از این میان، ۷۱ طرح با مبلغ هشت میلیارد تومان به بانک معرفی شده و تا به امروز ۲۹ نفر تسهیلات به مبلغ دو میلیارد تومان دریافت کرده اند.

صادقی در پایان با بیان اینکه شروع ساخت اولین بارانداز و خشک کردن گیاهان دارویی در استان در روستای معصوم‌ آباد شهرستان قروه کلید خورده است، اظهارداشت: چهار مزرعه الگویی ترویجی با کشت ۱۰ گونه گیاه دارویی در روستاهای تازه‌آباد دهگلان، معصوم‌آباد قروه، نوره و تودارملا سنندج ایجاد شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.