×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دمنوشی برای پاکسازی کبد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  بهداشت نیوز، حجت بخشایی پژوهشگر طب سنتی؛ با بیان اینکه گیاه سبزه توله با نام گل پنیرک شناخته می‌شود، گفت: ارتفاع این گیاه ۷۰ سانتی متر است که در کشور ما نیز رویش ندارد.

بخشایی با اشاره به اینکه موسیلاژ موجود در دمنوش پنیرک در زمان مصرف باعث درمان سرفه می شود، اظهار داشت: استفاده از دمنوش این گیاه باعث کاهش بیماری های مانند اسهال، دهان و دندان، گلو درد، کلیوی، مثانه و بهبود زخم ها می شود.وی بیان کرد: برای تهیه دمنوش این گیاه، ۲ گرم گل پنیرک را با یک لیوان آب مخلوط کرده و به مدت پنج دقیقه آن را بجوشانید.

به گفته این پژوهشگر طب سنتی، استفاده از دمنوش پنیرک باعث پاکسازی کبد و افزایش سلامت این عضو بدن می شود.بخشایی با تاکید بر اینکه گیاه سبزه توله بر کاهش عفونت و التهابات بدن تاثیر گذار است، بیان کرد: این گیاه خلط آور و ادرار آور است و باعث کاهش لک های پوستی، سوزش مجاری ادراری می‌شود.

به گفته وی، گیاه سبزه توله یا همان پنیرک حاوی ویتامین A ،B و C است.بخشایی افزود: جهت تسکین درد، پودر خشک شده این گیاه را به روغن زنجبیل مخلوط کرده و مصرف کنید.این پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: جهت جلوگیری از بروز آسیب به بدن از مصرف زیاد گیاه سبزه توله خودداری کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.