×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان فیتوشیمی در مقطع دکتری فارماکوگنوزی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، دکتر عباس حاجی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه فارماکوگنوزی (گیاهان دارویی)  علم و فناوری مرتبط با شناسایی، کنترل، فرآوری، ارزیابی و کاربرد مواد طبیعی است، افزود: این علم مسئولیت بهره گیری از آنچه در طبیعت هست برای اعتلای زندگی و سلامت بشریت را عهده دار است.
وی با بیان فارماکوگنوزی یک رشته قدیمی و از رشته های اصلی و اولیه داروسازی در جهان است، اظهارکرد: در ایران دپارتمان فارماکوگنوزی از ابتدای تاسیس دانشکده داروسازی دانشگاه تهران ایجادشده و همواره تخصص محوری و اصلی بوده است . امروزه نیز با اقبال به این رشته در جهان،میزان تجارت در بازار فرآورده های مرتبط با فارماکوگنوزی به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده و آینده آن نیز پیشرفت خوبی خواهد داشت.
این پروفسور دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه محتوای آموزشی دوره تخصص فارماکوگنوزی به نحوی است که شناخت، طبقه بندی، فرآوری، کاربرد و خدمات مرتبط با همه مواد طبیعی را ارائه می کند، گفت: خروجی های فارماکوگنوزی مانند هر تخصص دیگری به لحاظ کیفیت و توانمندی متفاوت است و بعضی در شیمی و تعیین ساختار مولکول توانمند تر هستند، بعضی در صنایع و تولید، مهارت بیشتری دارند.
حاجی آخوندی با تاکید بر اینکه خروجی های هر رشته باید کارآفرین باشند، افزود: هر متخصص در حد دکتری باید آینده اشتغال دیگران را تضمین کنند در غیر این صورت آموزش عالی و کیفیت آن مورد سئوال قرار می گیرد. در تخصص فارماکوگنوزی هم امروزه با منابع گسترده طبیعی و گیاهی روبه رو هستیم که برای تولید ثروت و علم نافع در اختیار پژوهشگران قرار دارد و انتظار می رود محتوای آموزشی دلالت کننده بر خلق و ثروت و کارآفرینی توسط فارغ التحصیلان این رشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.