×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از محصولات جدید شرکت زردبند

 

 

 

آقای علی اصغر ساعدی، سرپرست بخش فروش و بازاریابی شرکت دارویی زردبند درباره نحوه برگزاری چهارمین نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی به خبرنگار شبکه خبری گیاهان دارویی گفت: ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین و دست اندرکارارن برگزاری این نمایشگاه که مشخصاً زحمات زیادی برای هماهنگی و برپایی این رویداد کشیده اند باید خدمتتان عرض کنم که این رویداد در هر دوره نسبت به دوره قبل بهتر و نقاط ضعف آن بهبود پیدا می کند. در نمایشگاه امسال نیز به همت ستاد برگزاری هم جانمایی غرفه ها، هم دسته بندی و اولویت بندی صنایع به خوبی انجام شده بود. در رابطه با استقبال نیز باید عرض کنم که نسبت به دوره قبلی تعداد بازدیدکنندگان کمتر شده است که به نظر بنده شرایط جوی تهران، زمان برگزاری و ضعف در اطلاع رسانی و نبود تبلیغات محیطی مناسب علت این موضوع بوده است که البته در روز سوم تعداد بازدیدکنندگان افزایش قابل توجهی داشته است. نیاز است با توجه و تمرکز ویژه و حمایت مسئولین از نمایشگاه این نقاط ضعف نیز بهبود پیدا کند تا انشاالله شاهد افزایش بهره وری این رویداد باشیم.
سرپرست بخش فروش زردبند در ادامه توضیحاتی از رونمایی محصولات جدید این شرکت در این دوره از نمایشگاه داد و گفت: در این رویداد ملی ما از دو عصاره جدید به عنوان ماده اولیه گیاهی و نیز یک گیاه کشت شده جدید در ایران رونمایی کردیم. اولین محصول که به عنوان ماده اولیه در صنعت داروسازی، آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد با نام عصاره پروپولیس بوده و به صورت استاندارد شده و با میزان بالایی از ماده موثره به همت همکاران تحقیق و توسعه شرکت زردبند تولید شده است. محصول دوم نیز عصاره استاندارد شده پوست انار می باشد که با توجه به خواص بالای آن مورد توجه صنایع بهداشتی و دارویی قرار گرفته و سالانه چندین تن عصاره از خارج کشور وارد می شده است. شرکت زردبند با مشابه سازی از نمونه خارجی استاندارد کرده و در حال حاضر در این شرکت تولید می شود. در ادامه وی به کشت گونه ای جدید از گیاه ختمی اشاره داشتند که با نام ختمی گل سیاه شناخته شده و اظهار داشتند: این گیاه به نام علمی Alcea rosea var. nigra بوده و برای اولین بار در ایران در سطح وسیعی از مزارع شرکت دارویی زردبند کشت شده است که حاوی آنتوسیانین بسیار بالا از نوع دلفیندین گلوکوزاید و گلوکوزایدهای پتونیدین و مالویدین می باشد. بر اساس آزمایشات انجام شده در لابراتوارهای زردبند آنتوسیانین موجود در گلبرگ های ختمی سیاه ۲۰ برابر آنتوسیانین گل گاو زبان می باشد.
آقای ساعدی در رابطه با برنامه های آتی شرکت زردبند نیز به تولید محصول شیرافزای دام بزرگ اشاره داشتند و توضیح دادند که با همکاری سازمان پژوهش های صنعتی مرحله مطالعات بالینی این محصول که باعث افزایش روزانه بین ۲ تا ۶ کیلوگرم شیر شده است پایان یافته و به امید خدا تا پایان سال جاری با همکاری یکی از شرکت های صنعت دام و طیور به مرحله صنعتی رسیده و تولید آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.
آقای ساعدی درباره کاربرد گیاهان دارویی بومی کشور در محصولات شرکت زردبند نیز توضیح داد: با توجه به اینکه شرکت زردبند یک شرکت کشت و صنعت می باشد گیاهان مورد نیاز خود را با بذرهای انتخاب شده در مزارع خود کشت میکند و حتی المقدور گیاهانی که مناسب اقلیم ایران باشد را وارد نکرده و از ظرفیت بخش کشاورزی شرکت استفاده می کند. ایشان در ادامه به صادرات عصاره زعفران استاندارد شده هم به صورت مایع و هم به صورت خشک به کشورهای آلمان، سوییس و کانادا اشاره داشتند و از محصولات پرفروش شرکت نیز شربت اورتیکا، قطره کدوی طبی، قطره زعفران، قطره سیلیمارین، شربت ختمی و اسپری رزماری را نام بردند.
سرپرست بخش فروش و بازاریابی شرکت زردبند در پایان، از دبیرخانه برگزاری جشنواره، ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، جناب آقای دکتر عصاره و جناب آقای دکتر ستاری معاونت محترم رئیس جمهور تشکر کرده و از جمله درخواست خود از مسئولین به مبحث تعرفه های وارادات اشاره و اظهار داشتند: در صورتی که قانون گذاران در تعرفه های واراداتی بازنگری کرده و همانند سایر کشورها تعرفه بالا برای واردات اسانس، عصاره و گیاه دارویی اعمال کنند حمایت ویژه ای به حساب خواهد آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.