×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی اولین شتاب دهنده تخصصی در حوزه گیاهان دارویی

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی اولین شتاب دهنده تخصصی در حوزه گیاهان دارویی در حاشیه چهارمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، اسماعیل قادری فر در نشست خبری روز ۲۰ آبان برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را از اقدامات این معاونت در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی و شناسایی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: یکی از ستادهای توسعه فناوری که در این حوزه گام‌های موثری برداشته است، ستاد توسعه گیاهان دارویی است.
وی با اشاره به علاقه ایرانیان به طب سنتی و داروهای گیاهی، اظهار کرد: بر این اساس ستاد توسعه گیاهان دارویی می‌تواند در زمینه سلامت نقش آفرینی کند.
قادری فرد برگزاری جشنواره گیاهان دارویی را زمینه برای شناسایی شرکت‌های دانش بنیان فعال در این عرصه دانست و یادآور شد: این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های برتری است که در کشور برگزار می‌شود؛ چراکه علاوه بر آنکه همه زنجیره تولید تا عرصه فرآورده‌های دارویی در آن حضور دارند، به موضوعی می‌پردازد که مورد علاقه جامعه است.
رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به راه اندازی استارتاپ‌های IT پایه در کشور، خاطر نشان کرد: این استارتاپ‌ها عمدتا در حوزه‌هایی خدمات شهری و حمل و نقل است از این رو بر اساس برنامه‌ای که از سوی دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته جاری ابلاغ می‌شود، اقدام به حمایت از استارتاپ‌های سایر حوزه‌ها خواهد شد.
وی نمونه این استارتاپ‌ها را در حوزه سلامت دیجیتال، تولید دارو، آب، محیط زیست و پسماندها عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن در معاونت علمی در تلاش هستیم شتاب‌دهنده‌های تخصصی در همه حوزه‌های فناوری راه اندازی کنیم.
قادری فر با بیان اینکه راه اندازی شتاب‌دهنده‌های تخصصی در حوزه گیاهان دارویی در دستور کار معاونت علمی قرار دارد، اظهار کرد: در چهارمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی اولین شتاب دهنده تخصصی حوزه گیاهان دارویی راه اندازی خواهد شد.
به گفته وی این نمایشگاه محملی است تا استارتاپ‌ها فرصت‌های تجاری سازی ایده‌های خود را مورد ارزیابی قرار دهد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.