×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح کشاورزی قراردادی برای زعفران و خارشتر در سمنان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مهدی قرائیان اظهار داشت: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر گسترش کشاورزی قراردادی و تغییر رویکرد کشاورزی تولید محور به کشاورزی بازار محور، موضوع کشاورزی قراردادی در حوزه‌های مختلف و از جمله برای محصولات باغبانی به‌طور جدی در دستور کار سازمان قرار گرفت .
وی با اشاره به برخی فواید طرح کشاورزی قراردادی گفت: توسعه کشت مبنی بر قرارداد با پشتیبانی سرمایه‌گذاران و مشارکت بین بخش‌های مختلف زنجیره تولید منجر به تسهیل فرآیند تأمین نهاده، فرآوری، بازاریابی و عرضه مناسب محصول می‌شود .
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه‌کرد: بهبود خدمات تأمین منابع مالی، مشاوره آموزشی و نظارت فنی در حین تولید از دیگر مزایای اجرای طرح کشاورزی قراردادی است .
قرائیان با بیان این‌که در فاز نخست اجرای کشاورزی قراردادی از حوزه‌های باغبانی، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی سه محصول خیار گلخانه‌ای، زعفران و گیاه دارویی خار شتر انتخاب شد افزود: در این راستا جلسات متعددی برگزار شده و هماهنگی لازم با شرکت‌های پشتیبان، مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌ها و دهستان‌ها انجام شده است .
وی با اشاره به علت انتخاب این سه  محصول بخش کشاورزی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی به ظرفیت استان در تولید این سه محصول اشاره کرد و گفت: وجود هفت مجتمع تولید محصولات گلخانه‌ای و ۱۲۵ هکتار کشت گلخانه‌ای و روند توسعه این محصولات سبب شد تا خیار گلخانه‌ای به عنوان یکی از محصولات برای کشاورزی قراردادی انتخاب شود .
مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان درباره وضعیت تولید زعفران و خارشتر در استان گفت: وجود ۲۴۳ هکتار سطح کشت زعفران و نیز برنامه توسعه ۱۰ هزار هکتاری کشت خارشتر در استان سمنان نشان می‌دهد توسعه کشاورزی قراردادی در حوزه این ۲ محصول نیز ضروری و مفید است .
قرائیان ابراز امیدواری کرد با اجرای موفق طرح کشاورزی قراردادی در استان سمنان، کشاورزان به جای دغدغه‌های جانبی تنها به فکر تولید و کیفیت محصول باشند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.