×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وجود تنها ۱۰ کارخانه عصاره گیری در کشور

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرنگار مهر، سید مهدی عماد در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی استان سمنان و همچنین بهره‌برداران بخش گیاهان دارویی، بابیان اینکه ۱۰ کارخانه عصاره گیری محصولات گیاهی در کشور وجود دارد، تأکید کرد: اهمیت عصاره گیری می‌تواند درزمینهٔ ارزش‌افزوده گیاهان دارویی و حتی نگاه به بازار جهانی باشد که قطعاً در توسعه اقتصادی و اشتغال سهم مؤثری خواهد داشت.

وی افزود: ظرفیت‌های فراوانی در کشور درزمینهٔ گیاهان دارویی وجود دارد که شناسایی هفت هزار گونه گیاه از این خانواده گوشه‌ای این ظرفیت‌ها است که با بهره‌گیری از آن می‌توان اقتصاد را پویایی بخشید.

رئیس گروه گیاهان دارویی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بابیان اینکه سمنان یکی از استان‌های کشور درزمینهٔ کاشت باریچه است، گفت: اسانس باریجه در کشورهای غربی برای ساخت عطر و ادکلون خریدار دارد و لذا با توجه به اقلیم کنونی و خشکسالی باید به سمت کشت این گیاهان برویم.

عماد به ضرورت همراهی و به کارگیری جوامع محلی در زمینه کشت گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: گیاهان دارویی از گیاهان پرارزش هستند که می‌تواند رونق اقتصادی و بهبود معیشت جوامع محلی را به همراه داشته باشد.

وی بازار را یکی از معضلات گیاهان دارویی خواند و درباره راهکار سازمان جنگل‌ها توضیح داد: تامین بازار فروش گیاهان دارویی سند راهبردی با عنوان فرآوری گیاهان دارویی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حال تدوین است.

  1. هاشم دهقان

    باعرض سلام و ادب
    اینجانب تولید کننده گیاه داروی رزماری هستم
    چگونه میتوانم با شما همکاری کنم؟ ممنون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.