×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز کشت گیاه دارویی باریجه در مراتع آرادان

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، امیرحسین شاه‌حسینی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه کشت گیاه دارویی باریجه در ۱۰۰هکتار از مراتع ییلاقی آرادان آغاز شد، ابراز داشت: این گیاه در مراتع ویسر، گرماج و امامزاده جعفر چهارطاق که ظرفیت توسعه گیاه باریجه و وشق رادارند، کشت می‌شود.

وی افزود: ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با مجریان طرح‌های مرتع‌داری در حال انجام مراحل مقدماتی اعم از مکان‌یابی و شناسایی مناطق مستعد، تحویل بذر و کپه کاری در مراتع مستعد با حضور کارشناسان هستیم تا این موارد بتواند به احیا پوشش گیاهی منطقه و ایجاد رونق اقتصادی کمک کند.

رئیس اداره منابع طبیعی آرادان همچنین از اخذ سند تک‌برگی اراضی ملی در۱۷ پلاک از این شهرستان در راستای صندوق توسعه ملی خبر داد و ابراز داشت: این تعداد فقره سند تک‌برگی مربوط به اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره ثبت، اسناد و املاک شهرستان در سطح ۲۹هزار هکتار به نام دولت در دست اقدام است.

شاه‌حسینی در ادامه تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین فعالیت‌ها در حوزه منابع طبیعی کاهش بسترهایی است که منجر به تخریب اراضی ملی شود که اخذ سند تک‌برگی ازجمله آن به شمار می‌رود.وی اضافه کرد: با اجرای طرح کاداستر از بسیاری از جعل اسناد و خریدوفروش و اشتباه در تشخیص ملی بودن یا نبودن اراضی جلوگیری می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.