×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تسهیلات یک میلیارد ریالی برای توسعه‌ تولید گیاهان دارویی با سود ۴ درصد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار مهر، از پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد به طرح‌های گیاهان دارویی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: امروزه صنعت گیاهان دارویی در کشورهای پیشرفته به عنوان اقتصادی نوظهور رشد بالایی داشته و در کشور ما و خصوصا استان کرمانشاه پتانسیل و استعداد تولید و فرآوری آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما توسعه کشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی است که به منظور توسعه، اشتغال و تولید صورت می‌گیرد.

چاله چاله با بیان اینکه تسهیلات طرح ملی توسعه گیاهان دارویی بر اساس تفاهم نامه فی ما بین وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید  اجرا می‌شود،  خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری و صندوق کارآفرینی امید نیز به عنوان تامین کننده تسهیلات می باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱ موضوع تفاهم نامه هم افزایی دو مجموعه، حمایت، ساماندهی و کمک به شکل گیری، توسعه، شبکه سازی و تقویت حلقه‌های زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی شامل تولید نهاده، کاشت، برداشت و فرآوری، همچنین ایجاد واحدهای خدمات بازار مانند ایستگاه های جمع آوری و خرید گیاهان دارویی، ایجاد واحدهای مشاوره و انواع خدمات پشتیبانی مرتبط با این صنعت مورد توافق طرفین برای همکاری مشترک خواهد بود.

چاله چاله گفت: صندوق کارآفرینی امید، میزان اعتبار طرح‌های مورد حمایت را توجیه اقتصادی و اشتغالزایی مطلوب طرح بیان کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تسهیلات بر اساس نوع کسب و کار و شرایط پرداخت تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: سقف تسهیلات پرداختی بسته به نوع طرح ارائه شده حداکثر یک میلیارد ریال خواهد بود که در موارد خاص، بر حسب نوع طرح، میزان اشتغالزایی و ظرفیت‌های توسعه کسب و کار، صندوق زمینه برای حمایت بیشتر از طرح را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی بوده و دوره تنفس با توجه به نوع کسب و کار و حسب نظر صندوق کارآفرینی امید تعیین می‌شود خاطرنشان کرد: دوره تنفس حداکثر ۶ ماه بوده و دوره بازگشت اقساط با احتساب دوره تنفس و راه‌اندازی حداکثر ۶۰ ماه تعیین می شود.

چاله چاله تصریح کرد: تسهیلات به صورت مرحله‌ای و متناسب  با پیشرفت کار و تایید آن توسط صندوق پرداخت خواهد شد.

وی سهم آورده متقاضیان در طرح‌های موضوع تفاهم نامه را به میزان حداقل ۲۰ درصد مجموعه سرمایه ثابت  و سرمایه در گردش موردنیاز طرح بیان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: دوره سازندگی و تنفس تسهیلات بسته به دوره برداشت یا فروش حداکثر یکسال تعیین می‌شود.

چاله چاله در پایان از متقاضیان تسهیلات طرح ملی توسعه گیاهان دارویی خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت‌ جهاد کشاورزی شهرستانها یا معاونت بهبود تولیدات گیاهی در ستاد سازمان مراجعه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.