×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعرفه‌گذاری ۱۴ خدمت طب سنتی ایرانی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی دکتر محمود خدادوست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت خدمات تعرفه گذاری شده در طب سنتی ایرانی گفت: در ویرایش اول کتاب تعرفه‌گذاری خدمات طب سنتی ایرانی، ۱۲ خدمت و در ویرایش آخر دو خدمت دیگر در این کتاب تعرفه گذاری شده است. در حال حاضر ۱۴ خدمت طب سنتی ایرانی دارای تعرفه هستند. حجامت (تر و خشک)، فصد (خونگیری)، انواع ماساژها، آبزن( گیاهانه دارویی را جوشانده و در وان‌های مخصوصی ریخته)، بخور، زالو درمانی، لارو درمانی و … نمونه‌هایی از ۱۴ خدمت دارای تعرفه هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۶ سلامتکده، کلینیک و درمانگاه طب سنتی در کشور داریم، گفت: ما متعهد شده بودیم در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور سلامتکده‌های تیپ (سلامتکده‌هایی که نقشه و معماری متحدالشکل و واحدی دارند) را راه‌اندازی کنیم.

خدادوست ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی این سلامتکده‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و یکی از این سلامتکده‌ها در استان یزد قبل از عاشورا افتتاح شد و استان گلستان نیز آماده افتتاح یکی دیگر از این سلامتکده‌هاست. امیدواریم تا آخر امسال مابقی سلامتکده‌های تیپ آماده شوند.

وی گفت: در این سلامتکده‌ها علاوه بر مراکز ارائه خدمات درمانی، بخش‌هایی مربوط به نمایشگاه گیاهان دارویی، نمایشگاه کتاب‌های طب سنتی، دمنوش خانه، سردنوش خانه، مشاوران تغذیه ومشاوران مزاج شناسی پیش‌بینی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.