×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چای سبز: از لاغری تا خاصیت ضدسرطانی و ضد پیری پوست

چای سبز

چای سبز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی است و به این دلیل، از چین و چروک پوستی و سرطانها جلوگیری میکند.

پوستی زیبا با چای سبز                   

پوست یکی از حیاتی ترین اعضای بدن است که زندگی هر جانداری به آن گره خورده، پوست وسیع ترین عضو و در عین حال جالب ترین و پیچیده ترین عضو بدن شناخته شده که تحقیقات وسیعی روی آن انجام شده است. امروزه روش­ها و امکانات پیشرفته زیادی برای جوان نگه داشتن پوست وجود دارد، آیا ما می توانیم از این روشها برای داشتن پوستی زیبا استفاده کنیم؟

از دیرباز مردم آسیای شرقی به ویژه چینی­ها از گیاهان مختلف دارویی برای درمان بیمارها استفاده می­کردنند و معتقد بودند استفاده مداوم از گیاهان آنها را از پزشک مصون می­دارد. بسیاری از خواص چای سبز نخستین بار حدود ۵۰۰۰ سال پیش در چین کشف شد.

امروزه پزشکان و محققین دارویی به رازهای سلامتی نهفته در گیاهان پی بردند و استفاده از آن ها را توصیه می­کنند. پوست صورت نسبت به قسمت های دیگر بیشتر در معرض عوامل خارجیست و حساسیت بیشتری دارد تشعشعات خورشیدی، گرد و غبار، آلودگی هوا و… باعث تخریب بافت پوست و پیری زود رس آن می­شوند از این رو دانستن نکاتی در مورد مراقبت از پوست بسیار مهم است.

چای سبز چیست؟

تفاوت چای سبز و چای سیاه در نحوه­ ی خشک شدن آنهاست چای درختچه ای است با برگ­های همیشه سبز به رنگ سبز تیره مایل به سیاه که ارتفاع آن تا دو متر و بیشتر می­رسد، گل­های آن کوچک و سفید هستند. گیاه چای حاوی مواد ازته، مواد چرب، تانن، آب، کافئین و اسانس است.

این گیاه دارای کاتچین فلاونوئید و پلی فنول­ها  است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از پوست در مقابل رادیکال­های آزاد محافظت می­کند. مصرف روزانه یک فنجان چای سبز و یا استفاده از ماسک چای سبز تاثیرات زیادی بر پوست دارد از جمله شفاف شدن پوست، رفع آکنه و جوش، رفع چروک، درمان آفتاب سوختگی و درمان پف و سیاهی دور چشم. همچنین از عصاره این چای می توان بعنوان پاک کننده پوست استفاده نمود.

تهیه ماسک چای سبز

 برای پوست خشک: دو قاشق غذا خوری چای سبز پودر شده + یک قاشق عسل. مدت زمان اثر ماسک ۱۰ الی ۱۵ دقیقه

برای پوست چرب: دوقاشق غذاخوری چای سبز پودر شده+ یک قاشق آبلیمو مدت زمان اثر ماسک ۱۰ الی ۱۵ دقیقه

**توجه داشته باشید که ماسک را به آرامی و بر روی پوست تمیز استفاده نمایید تا اثر بخشی بهتری داشته باشد.

ماسک چای سبز

برای استفاده از اثرات ضد چین و چروک چای سبز می توانید از آن ماسک صورت تهیه کرده و مصرف کنید.

دیگر خواص چای سبز

پژوهشگران موسسه شفیلد دریافتند که دو ماده به عنوان: (EGCG) و (ECG) در چای سبز وجود دارد که باعث متوقف ساختن، روند تولید آنزیمی که غضروف را از بین می برد می­شود و از بروز استئوآرتریت جلوگیری می­کند.

این چای از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری کرده و کلسترول خون را پایین و از لخته شدن آن جلوگیری می­کند همچنین قند و انسولین را کنترل می­نماید چای سبز نقش مهمی در پیشگیری از بیماری قلبی و سکته مغزی ایفا می­کند.

مصرف چای سبز در دوران شیردهی

مصرف چای سبز در دوران شیردهی، در حد معمولی و معقول عوارض خاصی برای مادر و کودک ندارد. اما در صورتی که بیش از حد مصرف شود، می تواند موجب کاهش شیر گردد. همچنین به دلیل دارا بودن کافئین، مصرف بیش از حد چای سبز در دوران شیردهی می تواند کافئین را وارد شیر کرده و به نوزاد منتقل کند. از آنجا که کافئین اثر هشیارکننده و ضدخواب آلودگی دارد، ممکن است کودک را دچار بدخوابی کند.

طریقه دم دادن چای سبز

طریقه دم دادن چای سبز همچون چای سیاه است و فرقی با آن ندارد. باید مقدار کافی از چای سبز را در یک قوری آب جوش بریزید و به مدت ده الی پانزده دقیقه آن را دم بدهید. سپس چای سبز آماده نوشیدن است.

داروهای تولید شده از چای سبز:

قرص چای سبز کام گرین

قرص چای سبز کام گرین از محصولات شرکت داروسازی گیاه اسانس است. این محصول اثر آنتی اکسیدان و کاهنده وزن دارد.

کپسول چای سبز روگرین

کپسول روگرین چای سبز توسط شرکت داروسازی قائم دارو تولید شده و برای استفاده در رژیمهای لاغری کاربرد دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.