×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۱۳۰ تن شیره آنغوزه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  ایسنا، عزت الله بهشتی فر افزود: بیش از ۳۶ هزار هکتار از مراتع این استان زیر کشت گیاه دارویی آنغوزه رفته است .وی با بیان اینکه این استان ظرفیت های بالایی در زمینه تولید گیاهان دارویی به ویژه گیاه آنغوزه دارد، اظهارکرد: با شناسایی و ساماندهی این ظرفیت ها علاوه بر حفاظت از مراتع می توان به افزایش تولید و اشتغالزایی نیز کمک کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه صادرات این گیاه ارزآوری مطلوبی برای کشور به همراه دارد، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از شیره تولید شده به کشورهای هند، حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر می شود.گودرز باقری، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: قیمت هر کیلو گیاه آنغوزه ۱۴۰هزار تومان است که پیش بینی می شود در هر هکتار ۱۴ میلیون تومان نصیب بهره برداران شود.

برداشت شیره آنغوزه از اواخر بهار و قبل از خشک شدن گیاه در مراتع استان آغاز و تا اواخر تابستان ادامه دارد. هنگام برداشت بوته آنغوزه از انتهای ساقه بریده می شود، در هر فصل بوته گیاه آنغوزه ۲۰ بار تیغ زده می شود و متوسط برداشت شیره ۸۰ گرم از هر بوته است .گفتنی است، شیره گیاه آنغوزه در صنایع عطرسازی و دارویی کاربرد دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.