×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت زعفران در لرستان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در استان برای کشت هر هکتار گیاه دارویی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی اضافه کرد: خروجی این کار بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان درآمد از سال دوم و سوم به بعد است.حسنی‌مقدم با بیان اینکه در بخش صنعت برای هر شغل حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است، افزود: این عدد برای بخش کشاورزی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است.

مسئول بخش بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان بیان کرد: در این بخش ستاد گیاهان دارویی که متشکل از مجموعه استانداری، اداره کل منابع طبیعی و امور عشایری است باید تمام توان خود را گذاشته و بخشی از هزینه‌ها را به مردم کمک کنند، چراکه کشاورزان آورده زیادی ندارند.

وی ادامه داد: نکته مهم‌تر این است که باید به بازاریابی و فروش نیز پرداخته شود و اگر این موضوع را حل کرد، شاید بین ۵ تا ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی را بتوانیم به این کشت اختصاص دهیم حسنی‌مقدم تصریح کرد: قرار است یک درصد سطح زمین زیر کشت گندم و جو استان به توسعه زعفران اختصاص یابد که حدود ۳۸۰۰ هکتار شده و حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی طی ۷ سال می‌شود و قریب ۱۵ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.