×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش چربی خون با عصاره گیاهی

به گزارش  شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی ، استفاده از گیاهان دارویی برای درمان و حتی پیشگیری از مواردی است که روز به روز در حال افزایش است.

به دلیل علاقمندی مردم برای پیگیری درمان و حتی پیشگیری طرح‌های تحقیقاتی محققان هم به سمت و سوی گیاهان دارویی سوق داده شده است.استفاده از شوید در ماده غذایی از قدیم‌الایام مرسوم بوده و ایرانی‌ها شوید پلو را بسیار دوست دارند.

در تحقیقاتی اخیری که در دانشگاه علوم پزشکی ایلام توسط مریم عظیمی  و در سایت پایگاه نتایج پژوهش‌های کشور منتشر شده، این محقق دانشگاه انجام شده اعلام  کرده است که ،عصاره ی شوید سطح چربی های خون در انسان و حیوان کاهش می دهد.

خانم عظیمی محقق دانشگاه علوم پزشکی ایلام در تکمیل اظهارات خویش، این طور عنوان کرده است:امروز با تغییر شیوه زندگی به موازات صنعتی شدن جوامع و تغییر عادات غذائی و کاهش فعالیت بدنی، شیوع بیماری‌های ناشی از افزایش غیر طبیعی و مزمن چربی‌های بدن در حال گسترش است.

وی در ادامه تحقیقات خویش اعلام کرده است:کنترل چربی های خون می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها از قبیل بیماری های قلبی و هایپرلیپیدمی پیشگیری کرده و خطر ابتلا به سکته قلبی  را کاهش دهد.

این محقق دانشگاهی خاطر نشان کرد: از طرفی  داروهای کاهنده چربی خون دارای عوارض فراوانی هستند که گاه به دلیل عوارض غیرقابل تحمل، پزشک را ناچار به کاهش دوز دارو، تعویض آن و حتی قطع دارو می‌کند.

عظیمی با اعلام اینکه امروزه علاقه زیادی به احیای مصرف داروهای گیاهی در قالب عصاره استاندارد دارد و تا حدودی به دلیل عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارد.

وی با اعلام اینکه یکی از گیاهانی که کم و بیش در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد شوید است، گفت:نتایج پژوهش ما نشان داد گیاه شوید باعث کاهش کلسترول، تری گلیسرید و لیپوپروتئین کم چگال(LDL) می شود که از لحاظ آماری معنادار بود، اما تاثیر معناداری بر کاهش لیپوپروتئین تراکم بالا(HDL)نداشت.

وی در پایان گفت: باتوجه به نتایج حاصل از این پژوهش پیشنهاد می گردد که گیاه شوید به دلیل عوارض جانبی کمتر و قیمت پایین در هایپرلیپیدمی استفاده شود.

 در حال حاضر شوید به دلیل اینکه داری طبیعت گرم هست با برنج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شوید یا شبت با طبیعت گرم و خشک، مفید حال بلغمی ها و سردمزاج ها است. مسکن درد شکم و روده، بازکننده گیر و انسداد آن ها و هاضم قوی می باشد.خوردن شوید، یرقان (زردی پوست) و امراض بلغمی و سکسکه و ضعف معده و جگر و طحال را رفع می کند.

گرم مزاجان باید آن را با آب لیمو و سکنجبین و آب غوره و ترشی ها بخورند و سرد مزاجان باید آن را با قرنفل و دارچین و عسل بخورند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.