×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی در مرودشت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی ؛ فاز نخست مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی اسپاد رایمون پاسارگاد قادر به تولید ۲۰۰ هزار تن محصول در سال است و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بهره برداری شده است.
استاندار فارس در مراسم افتتاح مجتمع کشت و صنعت گیاهان داروئی اسپاد رایمون مرودشت ،گفت: این مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی نمونه و الگویی مناسب برای برنامه‌ریزی و اقدام بر اساس نیازهای روز است.
اسماعیل تبادار افزود فارغ از مشکلات باید ظرفیت‌های جدید هر منطقه مانند گیاهان دارویی، شناسایی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود معاش برای کشاورزان تعریف شود.
وی بیان کرد: در این مجتمع زنجیره کامل تولید اعم از تولید نشای گیاهان دارویی، آموزش کشاورزان و روستاییان منطقه، بسته بندی، فرآوری و بازاریابی با هدف گسترش تولید گیاهان دارویی منطبق بر استاندارد‌ها در نظر گرفته شده است.
استاندار فارس اضافه کرد: راه اندازی چنین مجموعه‌هایی باید به عنوان فرهنگ ضروری در همه نقاط استان مورد توجه قرار گیرد، چرا که بدون وجود حلقه های پیوسته، تولید موفق نخواهد بود.
وی بیان کرد: همه مسئولان امر با توجه ویژه به بخش خصوصی و به رغم مشکلات موجود باید زمینه‌ های لازم پیشرفت از جمله تسریع در صدور مجوزها را در دستور کار قرار دهند و بخش خصوصی نیز با همتی مضاعف وارد عرصه فعالیت شود و بیشترین بهره را از حداقل تسهیلات موجود کسب کند.

بانوی گل سرخ ایران. معرفی پیشکسوتان صنعت گیاهان دارویی کشور: مرحومه شهیندخت سرلتی

**افزایش سهم تجارت گیاهان دارویی فارس اولویت است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در ین مراسم گفت: دست اندرکاران این طرح با هدف ایجاد ارزش افزوده از تولیدات کشاورزی، تشکیل زنجیره‌ای از فعالیت‌های مختلف و مرتبط را در کنار هم و با کمک کشاورزان دنبال کرده اند.
محمد مهدی قاسمی افزود: گیاهان دارویی در جهان ارزش بسیار بالایی دارند به گونه‌ای که سهم تجارت گیاهان دارویی در دنیا ۱۰۰میلیارد دلار است در حالی که علی رغم همه ظرفیت و پتانسیل اقلیمی کشور ما، سهم ایران چیزی حدود ۶۰۰ میلیون دلار برآورد می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه از طرح‌های کاشت و فرآوری گیاهان دارویی حمایت می‌شود گفت: در تسهیلات توسعه پایدار روستایی یکی از اولویت‌های اساسی ما بعد از گلخانه، گیاهان دارویی است.
وی اظهار داشت: کشت نشاء نیز به دلیل صرفه‌جویی ۳۰ تا ۴۰ درصدی در مصرف آب، یکنواختی کشت و تولید محصول همگون‌تر از دیگر اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است که در این مجتمع به خوبی اجرا شده است.
تکمیل چرخه های تولید مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی اسپاد رایمون پاسارگاد واقع در روستای کَمَرزَرد مرودشت در سه مرحله پیش بینی شده که فاز نخست آن مربوط به تولید و فرآوری گیاهان دارویی است و در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار راه اندازی شد.
با بهره‌ برداری از این طرح سالانه امکان فرآوری ۲۰۰هزار تن گیاهان دارویی هست و همچنین ۲۰۰ فرصت شغلی نیز فراهم می‌شود و پیش بینی شده تا پایان امسال برای پنج هزار نفر شغل ایجاد و محصولات هم خرید تضمینی ‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.