×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استویا، قند طبیعی برای بیماران دیابتی

استویا گیاهی بومی آمریکای جنوبی است که به دلیلی شیرین کنندگی فوق العاده خود، در دنیا بسیار مشهور و شناخته شده است. نکته جالب در مورد استویا آن است که علاوه بر آنکه بیش از سیصد برابر شیرین تر از چغندر قند است، اما شیرینی آن هیچگونه ضرری برای بیماران دیابتی نداشته و قند خون را بالا نمی برد. به همین دلیل استویا به عنوان شیرین کننده غذاها و نوشیدنی های افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند شناخته می شود.

نام علمی گیاه استویا Stevia rebaudiana و از خانواده گیاهی Asteraceae است. برگ های استویا دارای مواد شیرین به نام های استویوزید و ربودیوزید A هستند که علاوه بر شیرین کنندگی فوق العاده، قند خون را به هیچ عنوان تحت تأثیر قرار نمی دهد.

استویا علاوه بر استفاده به عنوان شیرین کننده برای بیماران دیابتی، به دلیل خاصیت تنظیم فشار خون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. طی تحقیقاتی که انجام شده است، استویا اگرچه برای بیمارانی که فشار خون بالا دارند نمی تواند به عنوان یک داروی کاهش فشار خون باشد، اما برای بیمارانی که در آستانه فشار خون  هستند، می تواند خاصیت تنظیم کنندگی فشار داشته باشد.

برای مصرف برگ استویا به عنوان شیرین کننده، کافی است یک برگ از آن را خرد کرده و در یک فنجان چای خود بریزید و پس از چند دقیقه چای را که آماده نوشیدن است میل نمایید.

برگ خشک استویا Stevia dried leafبرای استفاده از استویا در کیک ها، شیرینی ها، شکلات و سایر خوردنی ها و نوشیدنی هایی که نیاز به شیرین شدن دارند، می توانید ابتدا آنرا پودر کرده و سپس از پودر آن در شیرینی ها مصرف کنید.

با توجه به اینکه شیرینی استویا زیادتر از شکر است، باید به جای هر یک قاشق غذاخوری شکر، نصف قاشق چایخوری استویا را در پخت کیک و شیرینی خود بکار ببرید. همچنین برای مصرف همراه با چای، به جای هر ۲ حبه قند که همراه با یک فنجان چای صرف می کنید، یک برگ استویا کافی به نظر می رسد.

یک نکته مهم دیگر درباره استویا آن است که علاوه بر نداشتن قند و عدم تاثیر منفی بر سلامت دندانها، برگهای استویا نیز دارای ماده ای است که مشابه فلوراید عمل کرده و منجر به استحکام بیشتر دندان ها می شود.

برای خرید اینترنتی برگ خشک استویا جهت مصرف خانگی و دریافت درب منزل، بر روی این لینک کلیک کنید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.