×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تنوع بالای زیست محیطی بزمان

محمد انور هاشم زهی  در گفت و گو با شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی اظهار داشت: ۷۰ گونه گیاهی، ۱۶۴ گونه پرنده و ۵۴ گونهنعنا فلفلی Mentha piperitaخزنده در بخش بزمان مشاهد می شود.
رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر گفت: گیاهان دارویی که خاصیت درمانی دارد شامل کلپوره، گلدر، چای ترش گواتک، شوتک، سارنگ، ازگند (آویشن)، درنگ (درمنه)، برنجاسف، بوجایل، کل کشته، دودنی(اسپند)، پتونتد، قارچ، جعفری و نعنا کوهی، راب، اسفناج وحشی، ریواس، پونه، گل گاوزبان، بنه، بادام کوهی، زیر بال، انجیر و کنار است که سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در منطقه علاوه بر توجیه فراوان اقتصادی می تواند به رونق اشتغال نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده بزمان به دلیل تنوع بسیار بالای زیست محیطی از ارزش زیادی برخوردار است، افزود: این منطقه زیستگاه انواع حیوانات از قبیل کبک، تیهو، دراج، خرگوش، کل، بز، قوچ و میش است که علاوه بر گونه های مختلف در میان وحوش، نوعی خرس آسیایی نیز در آن زندگی می کند.
وی با اشاره به مهمان نوازی مردم بزمان تصریح کرد: این بخش به دلیل وجود چشمه های آب گرم معدنی و طبیعی فراوان و باغ های میوه، یکی از اماکن پر بازدید برای گردشگران است.
هاشم زهی بیان کرد: گردشگران و مسافران می توانند در تمام فصول سال به ویژه تعطیلات نوروز از جاذبه های طبیعی بزمان دیدن کنند.
به گزارش ایرنا بخش بزمان در ۱۰۰ کیلومتری ایرانشهر و این شهرستان در ۳۳۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.