×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بی توجهی به برندسازی، بسته‌بندی و استانداردسازی گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی؛عیسی شاهی زارع در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با برگزاری سمینار تولید و تجاری‌سازی گیاهان دارویی سعی خواهیم کرد تا بیش از هر زمان دیگر ظرفیت تولید گیاهان دارویی متنوع را در دشت‌های استان اردبیل به صور خودو معرفی کنیم به طوری که این استان از لحاظ تنوع گیاهان دارویی با کل اروپا برابری می‌کند.

وی ویژگی گیاهان دارویی استان را با عطر، اسانس و فرآوری خاص یادآور شد و خاطرنشان کرد: همین ویژگی‌ها سبب شده تا گرایش مردم به مصرف گیاهان دارویی اغلب به صورت خام بیشتر از گذشته باشد هر چند که این گرایش با تاخیر انجام شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل فروش فله‌ای گیاهان دارویی را در بازار و عطاری‌ها یادآور شد و بیان کرد: این نحوه استفاده خلا بزرگ توجه به صنایع بسته‌بندی و برندسازی را آشکار می‌کند و ما چاره‌ای جز گرایش به این سمت در عرصه تجارت بین‌المللی نداریم.

شاهی زارع تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های ذیربط و واحدهای تولیدی این بخش با یک نگاه واقع‌بینانه و تولیدمحور به این عرصه زمینه تجاری‌سازی و صادرات این محصولات باارزش را فراهم آورند.

وی ادامه داد: باید این ثروت گرانبها را که طبیعت به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده است قدر بدانیم و در راستای بهینه تولید، توزیع و صادرات آن در سطح ملی و بین‌المللی با تکیه بر دانش فنی خودمان اقدامی منطقی و معقول را انجام دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.