×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشمر قطب گل محمدی کشور می شود

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ، سیدابوالقام موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که اکنون ۲۱ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعال هستند، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آب، نهادها و منابع خاک در تلاش هستیم از الگوی کشتی بهره ببریم که نه تنها کمترین مصرف نهادها و آب را بخواهند بلکه بیشترین بهره اقتصادی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشمر و کوهسرخ در بخش گیاهان دارویی از پتانسیل بالایی برخوردار است، بیان کرد: طی سال‌‌های اخیر بیشتر به سمت کشت گیاهان دارویی به خصوص گل محمدی که نسبت به خشکی و سرمازدگی بسیار گیاه مقام بوده و از سویی بهره اقتصادی بالایی دارد حرکت کرده‌ایم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشمر با اعلام اینکه با کشت گل محمدی در صنایع جانبی و گردشگری کشاورزی می‌شود فعالیت بیشتری داشت، اظهار کرد: اگر به همین گونه پیش برویم با توجه به شرایط خاص منطقه کاشمر به قطب کشت و تولید گل محمدی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه با افزایش سطح زیر کشت گل محمدی تعداد کارگاه‌ها، کارخانه‌های فراوری، گلاب گیری و اسانس و سایر ترکیبات گل محمدی افزایش خواهد یافت، گفت: به رغم اینکه تا سال گذشته ۱۰ هکتار گل محمدی در منطقه کشت شده بود اما با توجه به اقدامات ترویجی که انجام شده و کلاس های آموزشی که داشته ایم امسال ۵۰ هکتار دیگر کشت شده است.

موسوی افزود: با توجه به شرایطی که در روستاها فراهم شده و افزایش تمایل کشاورزان به سمت کشت گل محمدی و از سویی تعداد کارخانجات و کارگاه‌هایی که در زمینه بسته بندی، فراوری غنچه و خود گل خشک فعالیت دارند می‌توان امید داشت که در سال آینده سطح زیر کشت این محصول بسیار افزایش یابد.

رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر با بیان اینکه با توجه به استقبال کشاورزان پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۵۰۰ هکتار زیر کشت گل محمدی برود، عنوان کرد: با توجه به اینکه گل محمدی در سال چهارم بیشترین بار اقتصادی را دارد اگر این محصول به روش علمی کشت شود احتمالا در هر هکتار پنج تا ۶ تن گل محمدی برداشت شود.

وی متوسط برداشت گل محمدی در هر هکتار در استان را چهار تن اعلام کرد و افزود: تنها قیمت فروش گل به تنهایی در هر هکتار حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون است.موسوی قیمت اسانس گل محمدی را بسیار بالا اعلام کرد و گفت: از هر چهارتن گل تر یک کیلو اسانس به دست می‌آید که قیمت بسیار بالایی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.